Mi lehet a megfelelő stúdióméret? Ezen töpreng a megszűnt Arkane Austin igazgatója

Harvey Smith, aki több mint másfél évtizeden át dolgooztt az Arkane-nél, eléggé szívbemarkolóan köszönt el kollégáitól, miután a Microsoft kihúzta a szőnyeget alóluk is (de ugyanígy járt a Tango Gameworks is).

 

Smith három évtizede dolgozik a játékiparban. Már a Deus Exen is dolgozott az Ion Stormnál. Az első rész vezető tervezője volt; aztán a folytatás, a Deus Ex: Invisible War rendezője, majd a Thief: Deadly Shadows tervezője volt. Rövid ideig a Midway alkalmazottja volt, aztán az Arkane-nél kötött ki: az első Dishonored kreatív igazgatója, tervezője és írója volt. Rövid ideig Lyonban élt (Franciaországban), és az Arkane Lyonnál a Dishonored 2, illetve a Dishonored: Death of the Outsider kreatív igazgatója volt. Ezután az Arkane Austinba lépett át, aminek igazgatója volt, és így a Redfall fejlesztését vezette. A búcsúja kifejezetten hosszú lett a Twitteren:

„Csak azt akarom mondani, hogy nagyon szeretem az Arkane Austin összes emberét. Nagyszerű és nehéz idők voltak. Annyi mindenen mentünk együtt keresztül. Természetesen mindannyiunk számára a hír szörnyű. A tehetségetek felemel benneteket, és én mindent megteszek, hogy segítsek. Néhány megjegyzés az Arkane-ről: micsoda hely. Számomra 16 év volt. Néhány játékukat mindig is nagy becsben fogok tartani. Nagyon büszke vagyok a csapatra és a kultúrára. Egyik hely sem tökéletes, de sokat törődtünk és erőfeszítéseket tettünk. Az évek során nagyon sok nagyszerű ember dolgozott itt. Tegnap, amikor összepakoltunk és megnyugtattuk egymást, olyan emberekkel töltöttem időt, akik részt vettek a Redfall, a Dishonored 1 és a Prey, vagy előtte a Deus Ex, az Ultima és számtalan más játék elkészítésében, amelyek nyomot hagytak bennem. A körülöttem lévő emberek többnyire olyan nagyszerűek voltak, az Arkane Austin és Lyon, az id Software, a Bethesda, a Tango [Gameworks], a MachineGames, a ZOS [ZeniMax Online Studioos] és a többiek. Fejlesztők, marketing és PR, külső gyártás, QA (hősök), csak folyamatos listák vannak a csodálatos emberekről több éves kapcsolatokkal.

Az Arkane-nél akkor kezdtem, amikor még csak küszködtünk. A függetlenség nehéz. Én voltam a negyedik ember az aprócska austini irodában. A két stúdió nagyon integrált volt, de akkoriban Austinból irányítottak, mert Raf ott volt. Természetesen Lyonban is ott volt néhány alapító, valamint kritikusan fontos kreatív és technikai emberek. Kapcsolatba léptünk a Bethesdával, mi készítettük a Dishonoredot, a Knife of Dunwallt, a Brigmore Witchest. Az út során felmerült nehézségek száma egy könyvet is meg tudna tölteni, de a dicsőséges, vidám pillanatok száma akár tízet is megtölthetne. Különválasztottuk a két csapatot: én négy évre Lyonba költöztem, ahol elkészítettük a Dishonored 2-t és a Death of the Outsidert. Míg Raf, Ricardo és sokan mások, köztük a Redfall kulcsfontosságú vezetői Austinban maradtak, és készítették a Prey-t és a Mooncrasht. Visszaköltöztem, elkezdtünk dolgozni a Redfallon, jött a pandémia, és ez így ment tovább egészen tegnapig. Egy kis céghez képest, amelyet 1999-ben „6 francia srác egy szobában” hozott létre, micsoda történet. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ennek 16 éven keresztül részese lehettem. Hogy segíthettem a vezetésében.

Az épületben lenni Ricardóval és még sokakkal (abbahagyom a felsorolást)… olyan emberekkel, akik a Dishonored, Prey és Redfall munkálatainak egy részét vezették, olyan emberekkel, akikkel évtizedek óta együtt dolgozom, a Deus Ex óta, sőt, Steve Powers esetében még korábban is… ez lenyűgöző volt. Tegnap egy csomót telefonáltam. Kapcsolatokat építettem ki. Terveket készítettem. Még mindig fáj a torkom. Az embereink tényleg nagyszerűek. Sokan közülük (mint oly sok kolléga) most is kapkodják a fejüket. Remélem, hamarosan megváltoznak a körülmények. De egy részem elgondolkodik a csapatok méretén is, bizonyos típusú kreatív csoportok szerepén, a nagyobb cégek szerepén stb. Talán van egy tökéletes pont az olyan típusú játékok számára, amelyek készítésére én hajtok a csapatméret szempontjából,” írta Smith.

Szóval ő inkább egy kisebb csoportban dolgozna mostantól. Ebben nem ő az egyetlen: Raphaël Colantonio (az Arkane egyik alapítója, és 18 évig elnöke is volt) 2017-ben távozott, hogy létrehozza a Weird Westet azóta kiadó WolfEye Studiost. 2020-ban azt mondta, hogy az AAA játékfejlesztés inkább úgy hat mint egy terméken való dolgozás, nem pedig egy játékon. Talán Smith ide átjöhet, mert a WolfEye egy új, ambíciózus IP-n dolgozik…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu