A Square Enix újjáépítése sok munkahelybe fog kerülni. A Final Fantasy alkotói elbocsátásokat terveznek, hogy „optimalizálják a költségeiket”…
Több sikertelen megjelenés után a Square Enix bejelentette, hogy komoly stratégiaváltást hajt végre. A vállalat ezentúl arra fog összpontosítani, hogy videójátékai – különösen a nagy sikerű Final Fantasy-széria – minden platformra eljussanak, igyekszik minél több felhasználót megnyerni, hogy jobban megtérüljenek a befektetései, és úgy döntött, hogy a „minőséget a mennyiséggel szemben” értékeli. Jó hír, amelyet azonban egy utolsó rossz csapás előz meg. A legfrissebb hírek szerint a vállalat elbocsátásokat fog végrehajtani az európai és észak-amerikai dolgozók körében.
A Final Fantasy atyja, a Square Enix elbocsátásokat hajt végre Európában és az Egyesült Államokban
A Video Games Chronicle jelentése szerint a Square Enix európai és amerikai részlege is elbocsátásokra készül a következő hetekben. Az információ azután érkezett, hogy a vállalat hivatalosan is elismerte, hogy „a semmiből” kívánja újjáépíteni a cég Japánon kívüli részlegeit. Valamint „strukturális reformok révén optimalizálja költségeit” az európai és amerikai irodákban.
Érdemes megjegyezni, hogy alig több mint egy éve, hogy a márka elnöke (Takashi Kiryu) elfoglalta posztját, miután gyökeres változásokat ígért a márkának.
Mivel nem erősítették meg, hogy hány Square Enix alkalmazottat érint az elbocsátás, az olyan szellemi tulajdonok tulajdonosai, mint a Final Fantasy és a Dragon Quest, csatlakoznak azon vállalatok listájához, amelyeknek ilyen sürgősségi intézkedésekhez kellett folyamodniuk. Ez az eset talán a legmeglepőbb mind közül. Ugyanis Japán immunisnak tűnt a világ többi részén működő vállalatokat sújtó problémákkal szemben. Azonban egy sor rossz döntés és mindenekelőtt a legújabb játékok gyenge eladásai miatt a cégnek meg kellett húznia a nadrágszíjat a kiadások terén.
A döntés alig egy héttel azután született meg, hogy a Microsoft a stúdióit érintő jelentős szerkezeti változásokat is végrehajtotta. Ez elbocsátások sokaságát és a japán fejlesztő, a Zenimax tulajdonában lévő Tango Gameworks bezárását eredményezte az Xbox márka égisze alatt. A videójáték-iparban a rossz tendencia már tavaly év vége óta tart, és sajnos nem úgy tűnik, hogy belátható időn belül véget érne…
Forrás: VGC