A Take-Two sok pénzt akar bezsebelni, így nem csoda, hogy a PlayStation 3-as és Xbox 360-as verzió megjelenése után tizennégy (!) évvel kerít sort arra, hogy a Rockstar western-kalandjait PC-re is elhozza.
Tez2 megvizsgálta a Rockstar Launcher oldalának kódját, amiben felbukkan egy ilyen sor, hogy „Utazz át a burjázó amerikai nyugaton és Mexikón a Red Dead Redemptionben, illetve ennek zombi-horror társán, az Undead Nightmare-en, ami most PC-n is játszható.” Ezt pedig csak nem véletlenül helyezte el a Rockstar ott, ahol Tez2 rábukkant (vagy ha igen, ez egy hatalmas trollkodás a stúdiótól, ami most minden erejével a Grand Theft Auto VI-on dolgozik…).
A Red Dead Redemption már kapott korábban portokat, ugyanis felbukkant PlayStation 5-ön, PlayStation 4-en, illetve Nintendo Switchen. (Az Xbox 360-as verzió esetében a visszamenőleges támogatás jóvoltából játszható Xbox One-on és Xbox Series-en.) A portok eléggé hanyag munkának tekinthetőek, ugyanis hiába az erősebb hardver, a frame rate továbbra is csak 30 FPS volt mindenhol, ami a PS3/X360 korszakában még érthető volt (hiszen ezek voltak az első HD konzolok…), de két konzolgenerációval később ez már nagyon nem kifogás!
It looks like Rockstar is gearing up to release #RDR1 on PC. pic.twitter.com/2xMmpFIdCk
— Tez2 (@TezFunz2) May 13, 2024
Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója nem zárta ki a PC portot, miután a PlayStation 5/PlayStation 4/Nintendo Switch port megjelent, ugyanis akkor ennyit mondott, hogy bármilyen játékkal kapcsolatos bejelentés a fejlesztőn múlik, így nyitva hagyta a kaput, ami érthető, hiszen a Red Dead Redemption 2 is megjelent PC-re, és felettébb hülyén fest, hogy az első epizód nem, pedig ennek története folytatja az RDR2 eseményeit!
A Red Dead Redemption PC portja még nem hivatalos, de valamit tényleg lépni kell, hiszen a játékot bár lehet emulálni PC-n (mind a Switch, mind a PS3 verzió futtatható így), azért egy natív konverziónak jobban örülnénk, bár az kérdéses, hogy mekkora rendszerigénnyel rendelkezhet, és hogy korlátozva marad-e itt is a frame rate.
Forrás: WCCFTech