Saito Yosuke új projekten dolgozik Yoko Taróval és Okabe Keiichivel, de nem nagyon akarják elmondani, hogy pontosan mi is áll fejlesztés alatt a három japán fejlesztő felügyeletével.
Saito a NieR producereként dolgozik a Square Enixnél (ahol amúgy vezető beosztásban van). Ő közölte a Weekly Famitsunak, hogy a NieR (és korábban a Drakengard) rendezőjével, Yoko Taróval, illetve a soundtrackért felelős Okabe Keiichivel (Monaca) közösen nekiálltak egy új projektnek. Kobayashi Hiroyukival, a Capcom korábbi producerével beszélgettek amúgy: ő most a kínai NetEase Games alatt vezeti a GPTRACK50 nevű stúdiót.
Saito elmondta, hogy Yokóval és Okabéval már jó ideje szeretett volna valami újat csinálni. Hamarosan lesz valami, ami „összerakottabb” állapotban lesz a nem túl messzi jövőben, és arra kért minket, hogy legyünk türelemmel. Talán a NieR új részéről van szó, talán nem, majd kacagva hozzátette, hogy kb. ennyit tud elmondani erről a koncepcióról. Eközben pár olyan elképzelése is van, hogy valami olyasmi születhessen, ami még nem létezik, és erre nem tudja a teljes idejét szánni. Így ezt a feladatot főleg a stábra hagyta, de Saito úgy gondolja, hogy valami kifejezetten érdekes kezd kialakulni. Alig várja már, hogy erről a másik projektről is lehulljon a lepel.
Talán már itt is érzékelhető, hogy a Square Enix stratégiája megváltozott (erről már beszámoltunk), és most valamelyest pánikolhat a japán cég, miután a részvényeik értéke egy nap alatt 15%-os zuhanást hozott össze (erről is írtunk). A Square Enix kevesebb, de minőségibb játékot akar létrehozni, és mivel a NieR: Automata nagy sikernek tekinthető, csak idő kérdése volt, hogy Yoko Tarót és a többieket mikor trombitálja össze egy új epizód fejlesztésére. Ha már a Final Fantasy XVI és a Final Fantasy VII Rebirth nem hozta az eddigi eladási célokat, talán másik IP-kkel kellene foglalkozni.
A NieR talán segíthet nekik. Talán nem.
Forrás: Gematsu, Games Talk