Ghost of Tsushima Steam Deck: a legjobb PC grafikai beállítások és más tippek és trükkök

A Ghost of Tsushima PC-s változatának megjelenése lehetővé teszi, hogy élvezze ezt a gyönyörű nyílt világú RPG-t hordozható eszközökön, mint a Steam Deck. A játék támogatja a különböző grafikai beállításokat, amelyek optimalizálják a teljesítményt a Steam Decken.

 

A Ghost of Tsushima végre megjelent, és bár a Sony néhány furcsa döntése miatt rossz sajtóvisszhangot kapott, mégis szuper, hogy végre a kezünkben tarthatjuk. A játék az egyik kedvenc PlayStation-exkluzív játékom, amivel játszottam, így az, hogy újra felfedezhetem PC-n, egy igazi csemege. Ez azt is jelenti, hogy Steam Decken játszhatunk vele, és mivel a Nixxes/PlayStation megerősítette, hogy futni fog, annak ellenére, hogy nincs többjátékos hozzáférés, biztos voltam benne, hogy a Nixxes Software portolása miatt élvezetes lesz, és örömmel mondhatom, hogy igazam volt… nagyrészt.

 

A Ghost of Tsushima eddigi teljesítménye Steam Decken

 

Miután végigjátszottam a prológust és néhány nehezebb részt az elején, biztos vagyok benne, hogy 30 FPS végig lehetséges a játék során. Az átvezetők határozottan nehezebben futnak, és a beállításoktól függetlenül tapasztaltam némi visszaesést, de még így is nagyon jó minőségűek voltak.

Érdekesség, hogy a 40 FPS is lehetségesnek és szinte 100%-ban stabilnak tűnik. Alacsony minőségű beállításokat használva FSR 3-mal és 60-ra állított dinamikus felbontási skálával szinte teljesen stabil 40-et kaptunk, ami csak az átvezető mozik után esett le. Néhány jelenet magasabb minőségben renderelt, és a játék ezt a minőséget megtartja, amikor azok véget érnek. Ezt úgy lehet javítani, ha a földre vagy az égre nézünk. Ha a framerate visszatér 40-re, akkor a következő jelenetig így is marad.

Az FSR 3-nál a 60-ra állított dinamikus felbontási skála nem sokat változtat a játék minőségén, és az alacsony vs. közepes grafika nem gyakorol nagy hatást. Egyes jelenetekben a háttér kissé elmosódottnak tűnhet, de ez csak akkor van így, ha a háttér nem fontos. Úgy tűnik, hogy az FSR 3 is a legjobb teljesítményt nyújtja a XeSS-hez képest, és egy kicsit élesebb is.

Mindezek alapján bízom benne, hogy a játék végig nagyon jól játszható lesz, de észrevettem néhány furcsaságot, amelyekkel esetlegesen te is találkozhatsz…

 

Vezérlő konfigurációk és szövegméret

 

Van tehát néhány dolog, amire érdemes odafigyelni a Ghost of Tsushima kapcsán. Először is, itt van a vezérlő konfigurációja. A játék nem használ általános konfigurációt, hanem alapértelmezés szerint a Sucker Punch által létrehozott konfigurációt használja. Ez azt jelenti, hogy a konfiguráció megváltoztatása teljesen egyéni konfigurációra lehetetlen, mert a játék nem ismer fel semmilyen más irányítást, mint amit a Sucker Punch létrehozott.

A másik dolog a szövegméret. A beállítások menü szövegmérete nagyon kicsi, és nagyon közelről kellett sasolni a Steam Deck képernyőjét, hogy teljesen elolvashassam. A feliratok ugyanilyen kicsik, de a „Hozzáférhetőség” fülön van egy opció a szövegméret növelésére, amit ajánlok. Ha megváltoztatja a beállításokat, hogy megfeleljen az általam ajánlottnak, akkor lehet, hogy közelebb kell mozdulnia a Deckhez.

 

SteamOS 3.5 Vs. 3.6

 

Egy utolsó dolog, amit tesztelni akartam, hogy a SteamOS 3.5 és 3.6 hogyan kezeli a játékot. Az új frissítés frissített grafikus meghajtót hoz, ami teljesítményjavulást hoz az egész rendszerben, így meg akartam nézni, hogy lesz-e valamilyen hatása. Sajnos nincs. Mindkét driver nagyjából ugyanúgy teljesít, a SteamOS 3.6 talán 1 FPS-sel többet kap, mint a 3.5. Igen, ez egy javulás, de nem olyan, ami indokolná a Preview ágra való áttérést.

Szóval, ezt szem előtt tartva eljutottunk a kérdéshez, hogy ajánlanám-e a játékot a Steam Decken, és őszintén szólva igen. Még ha vannak is kisebb visszaesések, ezek a beállítások könnyedén elbírják a 30 FPS-t, és valószínűleg a további játékban még tovább tudjuk majd pörgetni a minőséget. A Ghost of Tsushima kivételesen jól teljesít, és ennek nagyon örülök. Remélem, hogy a játék többi része is tartja magát ehhez, mert ha így lesz, akkor ez a játék nélkülözhetetlen lehet a Steam Deck könyvtáradban.

 

Ajánlott grafikai beállítások

 

A következő beállítások segítenek a legjobb élményt nyújtani a Steam Decken:

  1. Kijelző

    • Monitor: Elsődleges kijelző
    • Ablak mód: Teljes képernyő
    • Kijelző felbontása: 1280×800
    • Képarány: Auto
    • Frissítési gyakoriság: A kijelző által támogatott maximális érték
    • Vsync: Ki
    • Fényerő: 50
    • Kontraszt: Alapértelmezett
    • HDR: Be, ha elérhető
    • HDR maximális fénysűrűség: 270
    • HDR papír fehér: 200
    • Felskálázási módszer: FSR
    • Felskálázási minőség: Kiegyensúlyozott
    • Felbontás dinamikus skálázása: Ki
    • Élsimítás: N/A
    • Nvidia Reflex Low Latency: Ki
    • Képkocka generálás: Be

    Grafika

    • Előbeállítás: Egyedi
    • Mozgáselmás erősség: 0
    • Látómező: 0
    • Textúra minősége: Közepes
    • Textúraszűrés: 2x anizotróp
    • Árnyékminőség: Közepes
    • Részletesség mértéke Közepes
    • Táj részletessége: Közepes
    • Volumetrikus köd: közepes
    • Mélységélesség: Közepes
    • Megjelenített tér tükröződései: Közepes
    • Megjelenített tér árnyékai: Közepes
    • Ambiens fényhatások: Ki
    • Ragyogás: Ki
    • Vignette: Ki
    • Vizes kauztikus leképezése: Ki

Teljesítmény Optimalizálás

A játék támogatja a DLSS 3, Intel Xess és AMD FSR 3 technológiákat, amelyek segítségével növelhető a képkocka sebessége és javítható a teljesítmény. Ezek az upscaling technológiák különösen fontosak a Steam Deck esetében, hogy elkerüljék a szaggatást és a lassulást.

Játékélmény

A Steam Deck felhasználók élvezhetik a Ghost of Tsushima egyjátékos módját, beleértve az Iki-sziget kiegészítőt is. Azonban a Legends többjátékos módhoz PlayStation Network lenne szükséges (ami Steam Decken nem működik), így ez a funkció nem támogatott a Steam Decken.

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu