A „friss zsákmány” nagy szerepet kaphat a cég stratégiájában, és így talán javíthat valamin, ami mostanában nem nagyon hozza az elvárásokat… de ezzel a franchise eladásainak árthat a Microsoft, így nagyon kockázatos lépésre készülhet a redmondi techóriás.
A The Wall Street Journal (WSJ) számolt be arról, hogy a Microsoft az idei Call of Duty-t már a megjelenése napján elérhetővé tenné az Xbox Game Passon. A játékot még be sem mutatta a Microsoft, de a pletykák szerint június 9-én, az Xbox Games Showcase után egy külön műsorban több időt szánnának a bemutatásra. A The Verge szerint ez az epizód október végén jelenne meg, és az 1990-es évek Öbölháborúja során játszódik. Korábbi pletykák szerint az lesz a játék teljes neve, hogy Call of Duty: Black Ops Gulf War.
A The Verge nemrég arról számolt be, hogy a Microsoft már fontolgatta, hogy a Call of Duty új részeit elindítsa az eőfizetéses szolgáltatásán, és cserébe az egyik lépésük az lenne, hogy az Xbox Game Pass Ultimate árát megemelnék. A WSJ sem nagyon tisztázta, hogy a Game Passon belül lenne egy új előfizetési szint (erről már voltak pletykák), vagy az előfizetési díjat srófolnák valamennyivel feljeb. Az áremelés amúgy azért jogos, mert ahogy korábban írtuk, ha valóban felteszik az Activision Blizzard IP-jét a szolgáltatásukra, akkor a játék eladásai elmaradnának az eddigiektől.
És épp ezért kockázatos, amire a Microsoft készül. Ha fenn lesz a Game Passon a Call of Duty: Black Ops Gulf War, az eladások nem fognak kiemelkedően jók lenni, de cserébe az előfizetők száma növekedhet meg, ami mostanában nem nagyon jött össze a Microsoftnak. Ha nem teszi fel a szolgáltatásra a Microsoft, akkor nem tartja be az ígéretét, miszerint mindegyik új játéka alapból a rendszeren lenne.
Így vagy úgy, de a Microsoft saját magát fogja megsebezni.
Forrás: Gematsu, Wall Street Journal, The Verge,