A francia kiadó a legújabb pénzügyi jelentésében közölte, hogy a The Division legújabb részét (ami free-to-play üzleti modell mellett megőrizte volna a többjátékos túlélő játékmenetet) nem fogja befejezni, hogy két másik projektjére koncentráljon inkább.
A Tom Clancy’s The Division Heartland a Red Storm Entertainmentnél készült, és cross-gen cím lett volna. PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve felhőre (Amazon Luna) készült, de a Ubisoft leállította a fejlesztését. Ritkán szoktuk hallani tőlük, hogy nyilvánosan kivisznek egy projektet a hátsó kertben a pajta mögé, hogy ott képletesen fejbe is lője (ezt a hírt inkább a Beyond Good & Evil 2-vel kapcsolatban várjuk…), de legalább nem ámítják a közönséget arról, hogy továbbra is készül, miközben ennek ellenkezője az igaz.
„A Ubisoft arra irányuló erőfeszítéseinek részeként, hogy racionalizálja működését és alkalmazkodjon a változó piaci trendekhez, további átszervezésekhez folyamodott a globális kiadói csapatokon belül, mind az ázsiai-csendes-óceáni régióban, amely mostantól három központba szerveződik, mind pedig központi szinten. Emellett a befektetések fokozott szelektivitásával összhangban a Ubisoft úgy döntött, hogy leállítja a The Division Heartland fejlesztését, és az erőforrásokat átcsoportosította olyan nagyobb lehetőségekre, mint az XDefiant és a Rainbow Six,” írta a francia cég a pénzügyi jelentésében.
Pedig az XDefiant is elég nehézkesen gurult el a rajtrácsra, szóval azért nem minden fenékig tejfel. Volt már más, korábban törölt játék is, ami free-to-play volt, de az meg is jelent (a Hyper Scape-ről van szó, ami a battle royale-őrület kellős közepén érkezett), úgyhogy a Tom Clancy’s The Division Heartland törlésének története valamelyest eltér. Ez a törlés arra is utal, hogy a franciák nem nagyon bíznak már a The Division IP-ben, hiszen a Rainbow Six: Siege 2015 végén jelent meg, és még most is folyamatos figyelmet és törődést kap.
Vajon még hallunk tőlük az év folyamán törlésekről?