A Ghost of Tsushima játékos-csúcsa 75.064 egyidejű felhasználó volt a Steam-en, amivel maga mögé utasította az eddig csúcstartó a God of War és Marvel’s Spider-Man Remastered játékokat.
Alig néhány nap telt el a Ghost of Tsushima PC-s megjelenése óta, és már beszámoltunk a Sucker Punch nyílt világú játékának teljes és azonnali sikeréről. Mindezt annak ellenére sikerült elérnie, hogy a játék a PlayStation Network-fiókzárás miatt világszerte több mint 170 országban nem érhető el.
Ez azonban nem akadályozta meg játékosok ezreit abban, hogy tömegesen vásárolják meg és játsszák a nyílt világú akció-kalandjátékot, és a GoT fogadtatása most a vártnál is erősebb.
A Ghost of Tsushima az egyik legjobb fogadtatásban részesült a Sony saját játékai közül PC-n. Bár az eladási számok nem ismertek, a PlayStation azzal büszkélkedhet, hogy a Ghost of Tsushima 75 064 egyidejű játékossal megelőzte a Marvel’s Spider-Man Remastered-et a Steamen, ahogy a God of War-t is. Ha a SteamDB-hez fordulunk, megnézhetjük, hol is állnak a számok. (A listát vezető Helldivers 2-t azért nem említjük, mert bár a Sony forgalmazza, a játékot a független svéd Arrowhead Game Studios fejlesztette.)
- Ghost of Tsushima – 75.064
- God of War – 73 529
- Marvel’s Spider-Man Remastered – 66,436
- Horizon Zero Dawn – 56 557
- Horizon Forbidden West – 40,462
- The Last of Us Part I – 36,496
- Days Gone – 27,450
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – 13,539
- Uncharted: Legacy of Thieves Collection – 10,851
- Ratchet and Clank: Rift Apart – 8,757
- Returnal – 6,691
- Sackboy: A Big Adventure – 610
A Ghost of Tsushima PC-sikerének kulcsa
A Ghost of Tsushima PC-s sikerének kulcsa a zseniális optimalizálás. A játékosok a Steam-értékelésekben pozitívan értékelik, ahogyan a Nixxes Software a Sucker Punch nyílt világát kezelte. A 87%-os „Nagyon pozitív” értékelés mellett még mindig vannak játékosok, akik panaszkodnak a PSN-fiók megkötésére. Igaz, utóbbi csak a PlayStation overlay és a Legends multiplayer játékhoz kötelező.
Egy másik tényező, amely megkülönbözteti a Ghost of Tsushima-t a többi PC-s címtől, a DLSS és az FSR 3 kombinálása, amelyek az NVIDIA, illetve az AMD rescaling technológiái.
Ezek lehetővé teszik, hogy rengeteg FPS-t nyerjünk, bármilyen eszközt is használunk (a Wccftech után). Leggyakrabban egyszerre csak az egyiket használhatjuk, de a DLSS és az FSR képkocka generálással való vegyítése lehetővé teszi számunkra, hogy 4K, 1440p vagy 1080p felbontásban is magas FPS-t érjünk el, a vizuális minőség minimális vagy semmilyen veszteséggel. BlooHooK felhasználó szerint több mint 170 képkocka/másodpercet ért el 4K-nál egy RTX 3090-essel.