A The Last of Us rendezője a játékok újragondolásával kapcsolatos kommentjét pontosította azzal, hogy közölte, hogy mi is volt az eredeti, nem szerkesztett válasza a kérdésre az interjúban, amit a Sony készített vele.
A Sony a héten egy interjút közölt Druckmannal, amiről kiderült, hogy azt a cég alaposan megszerkesztette. Ezért Druckmann pénteken a Twitteren elárulta, hogy miképp veszett el a kontextus (összefüggés), és úgy tűnik, hogy eltávolítottak egy olyan gondolatot, miszerint nem hiszi, hogy a játékoknak filmeknek vagy TV-s műsoroknak kellene lenniük. Azaz: nem nagyon gondolja úgy, hogy a transzmédia megközelítésben hosszabb távú sikereket látna. Lássuk mit is mondott az álomprojekttel kapcsolatos kérdésre válasznak:
In editing my rambling answers in my recent interview with SONY, some of my words, context, and intent were unfortunately lost. Well, here’s the full long rambling answer for the final question about our future game… pic.twitter.com/tVuxX3LYJF
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) May 25, 2024
„Nos, én nagyon szerencsés voltam, mert már volt ilyenem. Lehetőséget kaptam arra, hogy több álomprojektjet is megvalósítsak. Most is dolgozom egy ilyenen. És talán ez a legizgatottabb, amit eddig egy projekt miatt éreztem. Nem beszélhetek róla, mert a főnökeink nagyon megharagudnának rám. És azt hiszem, általánosságban is történik most valami, ami szerintem nagyon király. A játékoknak olyan újfajta megbecsülése van, amilyet még sosem láttam. Amikor én felnőttem, a játék inkább a gyerekek dolga volt. Most már egyértelműen mindenki számára elérhető. De ha játékos vagy, akkor tudsz a játékokban rejlő lehetőségekről, a nem játékosok pedig nem igazán tudják, hogy mit hagynak ki. De azt reméltem, hogy amikor a The Last of Us-t tévésorozatként készítettük el, hogy ezen változtatni tudunk. És ezért is kezdtem el ennyire részt venni benne. Annyira szerettem volna, hogy jó legyen, mert azt akartam, hogy ez történjen, hogy valaki megnézi a sorozatot, és tényleg tetszeni fog neki. És beleszeressen azokba a karakterekbe, ahogy mi is beleszerettünk ezekbe a karakterekbe és a történetükbe. Aztán a végén rájön, hogy „várjunk csak, ez egy videojátékon alapul?”, majd megnézi a játékot, és meglátja, milyen gazdag a narratíva és minden, ami a játékokban történik. Úgy érzem, hogy a játékok mostanra reflektorfényben találták magukat.
És tudod, most jött ki a Fallout. És ez nagy siker az Amazon számára. És ezt nagyon izgalmasnak találom. Nem azért, mert a játékoknak filmeknek vagy tévéműsoroknak kell lenniük, de szerintem ez felnyitja sok ember szemét, akik eddig nem voltak tisztában azzal, hogy milyen élmények vannak a játékokban. Azt hiszem, most értünk el egy olyan fordulóponthoz, ahol az emberek rájönnek, hogy „Ó, Istenem, a játékokban hihetetlenül megható élmények vannak!”. Szóval nem csak a játék miatt vagyok izgatott, amit készítünk – és ez valami igazán újdonság számunkra -, hanem azért is, hogy lássam, hogyan reagál rá a világ. A The Last of Us és a sorozat sikere miatt az emberek még a játékvilágon kívül is figyelik, hogy mit hozunk ki legközelebb. Nagyon izgatottan várom, hogy milyen lesz a reakció erre a dologra – és már így is túl sokat beszéltem róla. Itt abbahagyom. Szóval, az álomprojektjeimről kérdeztek. Nagyon szerencsés voltam, hogy hihetetlen munkatársakkal dolgozhattam a kedvenc játékaimon, és nagyon hálás vagyok nekik,” mondta Druckmann.
Mennyit számít az, ha valakinek túlzottan átírják a gondolatait…
Forrás: VGC