Jake Solomon, aki több mint két évtizeden keresztül dolgozott a Firaxis Gamesnél (Sid Meier’s Civilization, XCOM, Marvel’s Midnight Suns), maga mögött hagyta régi munkahelyét, és inkább új stúdiót alapított.
2023 egyszerre volt jó és rossz a játékiparnak. Több AAA játék is volt, ami sikeresnek tekinthető, de eközben a költségvetés is elszállt (állítólag több mint 300 millió dollárba, azaz 111 milliárd forintba fájt a Sony-nak a Marvel’s Spider-Man 2 fejlesztése), ami a profitra nincs jó hatással. Februárban Totoki Hiroki, a Sony működtetési igazgatója és a Sony Interactive Entertainment elnöke azt mondta, hogy agresszívabb multiplatform stratégiára kellene váltani (azaz a PC-s portokat nem lehet túl sokáig visszatartani), hogy a működtetési nyereség javuljon.
Az Xbox-vezér Phil Spencer szerint a játékiparnak több új fogyasztót kell találnia, hogy a növekedési pályára vissza tudjon állni (de egyszer elérik a plafont…), és ők is elkezdtek több Xbox-exkluzív játékot multiplatformmá tenni (így bukkant fel például a Sea of Thieves PlayStation 5-re), de több stúdiót is bezártak (Tango Gameworks, Arkane Austin, Alpha Dog Games, mindhárom a Bethesda alatt). Emiatt pedig nem valami fényes a helyzet, és erre kitért Solomon a WCCFTechnek adott interjújában. Ő most egy narratívaközpontú életszimulátort fejleszt a Midsummernél.
„[Az iparág helyzete] őszintén szólva szörnyű. Túl sok ember veszítette el a munkáját, és ez hihetetlenül frusztráló. Jó volt felvenni embereket az elmúlt néhány hónapban. Az elmúlt hónapok sok ember számára borzalmasak voltak, és remélhetőleg a Midsummer növekedésével néhányuknak nagyszerű stúdióotthont tudunk biztosítani. Ez egy kemény piac most. Vannak ezek a hihetetlen, túlzó AAAA játékok, amelyeket lehetetlen követni. Láthatunk elképesztő AA niche játékokat is, amelyek sokkal célzottabbak és sikeresebbek. Az AAA a középmezőnyben helyezkedik el, ahol nagyon drága, de nehéz fedezni a költségeket.
Óvakodom attól, hogy megmondjam másoknak, hogyan vezessék a vállalkozásukat. De azt elmondhatom, hogy mit csinálunk a Midsummerben. Játékokat akarunk készíteni egy kis, együttműködő légkörben. Függetlenek akarunk maradni. Mindezek a dolgok megkövetelik, hogy viszonylag kicsik maradjunk, fenntartható módon cselekedjünk és költsük el a pénzünket, és körültekintő döntéseket hozzunk a játékgyártás módját illetően,” mondta Solomon.
Legalább ő tisztességgel áll hozzá a projektjéhez.
Forrás: WCCFTech