A Baldur’s Gate 3 írója többek között elárulta, hogy a játék majdnem visszatért a klasszikus franchise helyszínére.
A Baldur’s Gate 3 vezető írója, Adam Smith elárulta, hogy a Larian erősen fontolgatta, hogy visszaviszi a játékosokat a sorozat első részének egyik klasszikus helyszínére. Bár a BG3 rengeteg helyszínt kínál felfedezésre a világ minden táján, ennek a helyszínnek a visszahozása a franchise hosszú távú rajongói számára egy remek kiruccanás lett volna a múltba.
A Larian legújabb RPG-je, a Baldur’s Gate 3 továbbra is a 2023-as év egyik legnagyobb sikerének számít, amivel még mindig rengetegen játszanak.
A részletekre való odafigyelését a játékosok és a kritikusok egyaránt dicsérték. A játék számtalan Game of the Year-díjat nyert az egész iparágban. A megjelenés óta a Larian munkatársai elég nyíltan beszéltek azokról a funkciókról, amelyek nem kerültek be a kész játékba, ami üdítően hat. Nemrég Swen Wincke elárulta, hogy a BG3-ból kivágták a túlvilági utazást, amit érdekes lett volna látni megvalósulni. Bár szomorú tudni, hogy a játékosok majdnem megkapták, meg kell érteni, hogy szinte minden játékból kivágnak tartalmakat, és ritka, hogy egy fejlesztő ilyen nyíltan beszél erről, mint a Larian.
A Rock Paper Shotgunnak adott interjújában a Baldur’s Gate 3 vezető írója, Adam Smith megerősítette, hogy a Larian erősen fontolgatta Candlekeep visszahozását. Ez az a terület, ahol a játékosok az eredeti játék prológusát élik át. A tervek azért születtek, mert „van valami érdekes ebben a fajta könyvtári dungeonban”, és „nagyon, nagyon vonzónak” nevezte az ötletet, hogy a Baldur’s Gate történetében ilyen masszív hely jelen legyen a játékban.
Mivel a Baldur’s Gate 3 sokkal később játszódik, mint az eredeti játék, minden bizonnyal érdekes lett volna újra megnézni, hogy hol kezdődött minden.
A Baldur’s Gate 3 majdnem visszatért Candlekeepbe
Az ötletet, hogy a Baldur’s Gate 3-ban újra meglátogassák Candlekeepet, végül elvetették. Smith néhány okot említett, hogy miért. „A legnagyobb probléma az volt, hogy földrajzilag a Baldur’s Gate felé vezető úton van. Szóval, meg fogunk állni útközben? Bemegyünk, majd visszajövünk, hogyan fogjuk így elhelyezni?”. Érdekes véleményt fogalmazott meg arról is, hogy Candlekeep valóban releváns-e a történet szempontjából: „Van egy pont, ahol az a kérdés, hogy ez a tartalom a tartalom kedvéért van-e? Utálom a ‘tartalom’ szót, de tudod – ez valóban hozzáadódik a történethez és az utazáshoz, amin épp vagyok, ahol a kalandomban tartok?”. A Larian számára a válasz egyértelműen nem volt.
Smith egy csomó érdekes kérdést vetett fel az interjúban azzal kapcsolatban, hogy Candlekeep miért nem került be a Baldur’s Gate 3-ba, és végül úgy tűnik, így volt a legjobb.
A franchise régi helyszíneinek újbóli felkeresése erős nosztalgiaélményt nyújt. Az is fontos, hogy a narratívában legyen értelme. A BG3 a 2023-as év egyik legjobb videójátékos történetével rendelkezett. Pontosan azért, mert mindennek van értelme, és semmi sem tűnik erőltetettnek. Úgy tűnik, a Larian mindent jól csinált a legutóbbi kiadásával, és sokáig tartson ez így a következő projektjeivel is.
Forrás: Rock Paper Shotgun