TECH HÍREK – A Microsoft felskálázó technológiája alternatíva kíván lenni az Nvidia DLSS, az AMD FSR és az Intel XeSS mellett, és a Copilot+ PC-k és az ARM platform mellett ez is nagy szám lehet még.
Az AutoSR valós időben fogja biztosítani a magasabb frame rate-et, miközben a vizuális részletességet is megnöveli. De ez nem a GPU-nk számítási teljesítményéből valósul meg, hanem az NPU (MI-gyorsító) képességét aknázza ki. Ezért nem meglepetés, hogy a Qualcomm Snapdragon X Elite platformjára korlátozzák a Microsoft-féle felskálázást.
A Copilot+ később azért az Intel és az AMD platformjain is terjeszkedni fog (az Intelnél a Lunar Lake, az AMD-nél a Strix APU-in), amik nagyob mesterséges intelligencia-teljesítménnyel bírnak: az Intel több mint 100 TOPS-et tud, ami a Copilot+ minimumjának több mint duplája lesz. A Microsoft már az Nvidiával és az AMD-vel is dolgozik azon, hogy a videókártyákon is futhasson a technológiája.
A Microsoft bejelentette, hogy nem lesz alapból minden játékban támogatott, és a worksonwoa.com (Works on Windows on ARM) alapján megtudtuk a listát, amik az első körös támogatott címek között lesznek. Ezek lesznek azok: 7 Days to Die, BeamNG drive, Borderlands 3, Control, Dark Souls III, God of War (2018), Kingdom Come: Deliverance, Resident Evil 2 Remake, Resident Evil 3 Remake, Sekiro: Shadows Die Twice, Sniper Ghost Warrior Contracts 2, The Witcher 3: Wild Hunt. Opcionálisan még például a The Elder Scrolls V: Skyrim Special Editionben és a Shadow of the Tomb Raiderben is be lehet majd kapcsolni.
Csak azokban a játékokban fog tökéletesen működni az Auto SR, ahol támogatott a Microsoft technológiája. Még kíváncsiak leszünk arra, hogy miképp veszi fel a redmondiak megoldása a versenyt a többiekkel szemben, és hogy mekkora szerepe lesz a mesterséges intelligenciájú számításnak benne. A presetekről, minőségről és teljesítményről még nincs szó, de mindenféleképpen fontos lesz összehasonlítani az Auto SR-t a másik három felskálázási megoldással szemben.
Forrás: WCCFTech, Worksonwoa