TECH HÍREK – Bár a saját példánkban más érdekességet művel a Google videómegosztója, a WCCFTech szerint elkezdte a YouTube máshogy kikezdeni a reklámokat letiltó felhasználók idegeit.
A soha véget nem érő macska-egér harc új fejezete kezdődhet. Minél több reklám bukkan fel a YouTube-on (ami hazánkban sajnos túlnyomó többségben gyűlöletpropagandát jelent még olyan videók előtt is, amik a kisgyerekeket célozzák meg…), annál többen döntenek úgy, hogy ezt kiküszöbölik egy reklámblokkolóval, például a uBlock Originnel. Minél többen használnak adblockert, annál inkább próbálkozik a Google ennek megakadályozásával (első számú javaslatunk: ne hasznájluk a Google Chrome-ot vagy a Chromium-alapú böngészőket, válasszuk a Mozilla Firefoxot).
Eleinte a Google a videók bufferelését lassította be, hogy nehezebben megtekinthetőek legyenek a feltöltött anyagok, de akinek nagyobb sávszélességű internetkapcsolata van, ebből minden bizonnyal semmit sem érzékelt. Ezért most egy agresszívabb megoldással próbálkozik a YouTube: a videók kapásból a végükre ugranak bekapcsolt reklámszűrő mellett, ezzel késztetve a felhasználókat a reklámok megtekintésére, esetleg a YouTube Premiumra való előfizetésre. (Ha a Google már így is ki tudja, hogy mihez kezd az adatainkkal, ez nem túlzás?)
A bufferelés lassítása előtt azzal próbákozott a Google, hogy három videó után letiltja a videók lejátszását, ha adblockert használunk, de volt ennek a felugró üzenetnek egy egyszerűbb változata is, miszerint a reklámszűrők használata nem megengedett a YouTube-ot, de úgy tűnik, hogy a közönség ezt egyszerűen ignorálta. Ezért jött a videók végére történő ugrás, így ha esetleg ezt tapasztaltuk, ez nem egy bug, ezt direkt csinálja az oldal. A videó elejére ugrás sikertelen, és nem töltődik be.
Mi az utóbbi néhány napban azt tapasztaltuk csak, hogy a lejátszó betöltődött, de a videó címe, a kommentszekció nem, és ekkor a videó egy képkockányit talán, ha működött, utána ugyanis automatikusan megállította magát. Lehet, hogy ez is a reklámszűrők szűrésére egy megoldás. Mindenesetre a harc a Google és a felhasználók között folytatódik. Talán korlátozni kéne, hogy MIT REKLÁMOZNAK.
Forrás: WCCFTech