Tovább idegesíti a reklámblokkolókat használókat a YouTube

TECH HÍREK – Bár a saját példánkban más érdekességet művel a Google videómegosztója, a WCCFTech szerint elkezdte a YouTube máshogy kikezdeni a reklámokat letiltó felhasználók idegeit.

 

A soha véget nem érő macska-egér harc új fejezete kezdődhet. Minél több reklám bukkan fel a YouTube-on (ami hazánkban sajnos túlnyomó többségben gyűlöletpropagandát jelent még olyan videók előtt is, amik a kisgyerekeket célozzák meg…), annál többen döntenek úgy, hogy ezt kiküszöbölik egy reklámblokkolóval, például a uBlock Originnel. Minél többen használnak adblockert, annál inkább próbálkozik a Google ennek megakadályozásával (első számú javaslatunk: ne hasznájluk a Google Chrome-ot vagy a Chromium-alapú böngészőket, válasszuk a Mozilla Firefoxot).

Eleinte a Google a videók bufferelését lassította be, hogy nehezebben megtekinthetőek legyenek a feltöltött anyagok, de akinek nagyobb sávszélességű internetkapcsolata van, ebből minden bizonnyal semmit sem érzékelt. Ezért most egy agresszívabb megoldással próbálkozik a YouTube: a videók kapásból a végükre ugranak bekapcsolt reklámszűrő mellett, ezzel késztetve a felhasználókat a reklámok megtekintésére, esetleg a YouTube Premiumra való előfizetésre. (Ha a Google már így is ki tudja, hogy mihez kezd az adatainkkal, ez nem túlzás?)

A bufferelés lassítása előtt azzal próbákozott a Google, hogy három videó után letiltja a videók lejátszását, ha adblockert használunk, de volt ennek a felugró üzenetnek egy egyszerűbb változata is, miszerint a reklámszűrők használata nem megengedett a YouTube-ot, de úgy tűnik, hogy a közönség ezt egyszerűen ignorálta. Ezért jött a videók végére történő ugrás, így ha esetleg ezt tapasztaltuk, ez nem egy bug, ezt direkt csinálja az oldal. A videó elejére ugrás sikertelen, és nem töltődik be.

Mi az utóbbi néhány napban azt tapasztaltuk csak, hogy a lejátszó betöltődött, de a videó címe, a kommentszekció nem, és ekkor a videó egy képkockányit talán, ha működött, utána ugyanis automatikusan megállította magát. Lehet, hogy ez is a reklámszűrők szűrésére egy megoldás. Mindenesetre a harc a Google és a felhasználók között folytatódik. Talán korlátozni kéne, hogy MIT REKLÁMOZNAK.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)