Google: „az AI Overview nem hallucinál!”

TECH HÍREK – Az I/O-n bemutatott funkció a keresőmotorban már produkált pár felettébb érdekes eredményt (erről már beszámoltunk), de a Google kézzel-lábbal védi az AI Overview-t…

 

Az Alphabet leányvállalata nem számított arra, hogy ennyire negatív visszajelzéseket kap a funkcióra, hiszen azt belsőleg alapos tesztelésnek vetették alá. Első körben csak annyit mondott a Google, hogy a szokatlan lekérdezések miatt adott az AI Overview furcsa válaszokat (holott ebben nem sok igazságtartalom volt), de most a cég pontosabb válaszban védte meg a keresőmotor újítását.

A Google keresőmotorjáért felelős vezetője, Liz Reid az alábbiakat írta egy blogposztban: „Nem egyszerűen csak egy kimenetet generálnak a képzési adatok alapján. Bár az AI Overview-t egy testreszabott nyelvi modell hajtja, a modell integrálva van az alapvető webes rangsoroló rendszereinkkel, és úgy terveztük, hogy hagyományos „keresési” feladatokat végezzen, például releváns, jó minőségű találatok azonosítását az indexünkből. Ezért az AI Overview nem csak szöveges kimenetet ad, hanem releváns linkeket is tartalmaz, hogy az emberek tovább kutathassanak.”

A Google cáfolja, hogy a mesterséges intelligencián alapuló áttekintések hallucinálnának, és nem olyan kapacitásban működik mint a többi nagy nyelvi modell (large language model = LLM), mert a legrelevánsabb keresési találatokra is támaszkodik. Bemutatott pár lehetőséget, ahol a funkció téves információkat dobhat fel vagy a lekérdezés félreértése, vagy az információhiány miatt. A Google a „pizzászószba ragasztó” keresési eredmény kapcsán néhány felhasználót vádolt a nem logikus kereséseik miatt, illetve szerintük pár AI Overview eredményt meghamisítottak, de elismerte, hogy a keresési eredményekben az információs rések miatt sem tudja elég jól értelmezni a szatírát. Makró szinten fogják kezelni az ügyeket, nem pedig lekérdezésenként.

A Google megosztott pár változást is, ami az MI-s keresési élményre vonatkozik: szűrhető lesz a szatíra és az illogikus keresés, a válaszokban korlátozzák a felhasználók által generált tartalmakat, és kizárólag a hírekre és az egészségügyi keresésekre limitálják az AI Overview-t. Kérdés, hogy ezzel meggyőzik-e a felhasználókat…

Forrás: WCCFTech, Google Blog

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.