Úgy tűnik, hogy a Take-Two számára már nem olyan fontos az indie címek felé való nyitás, mert most Strauss Zelnickék nyálcsorgatva várják a pénzeszsákokat, amiket a Grand Theft Auto VI fog a kiadónak termelni…
A Bloober Team egy lengyel nyelvű pénzügyi tájékoztatóban utalt arra, hogy a Take-Two pár napja értesítette a stúdiót arról, hogy egy kiadói megállapodásukat a Private Divisionnel felfüggesztették. A Project C-n dolgozott a csapat, ami egy be nem jelentett túlélő horror volt, és erről először egy hónapja hallottunk. A Twitteren azt olvasni, hogy a felfüggesztés feltételeit tárgyalják, így a Bloober egy másik kiadóval folytathatja a projektet.
Take-Two Interactive’s Private Division label has terminated its publishing agreement with Bloober Team for the development of Project C; an unannounced new survival horror IP.
Terms of termination are being negotiated, with Bloober Team possibly looking for another publisher. pic.twitter.com/EjHnp71nke
— MauroNL (@MauroNL3) May 30, 2024
A Take-Two szóvivője erre mindössze ennyit reagált: „Amint azt a hónap elején és a negyedéves eredményeinkkel kapcsolatban bejelentettük, az egész szervezetünk hozzájárult a költségcsökkentési erőfeszítéseinkhez, beleértve a Private Divisiont is. A Private Divisionön belül újrafókuszáltuk a fejlesztéseket, és továbbra is számos címet tervezünk támogatni, köztük a Moon Studio No Rest for the Wicked című játékát, amely április 18-án indult korai hozzáféréssel PC-re; a Wētā Workshop Game Studio Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game című játékát, amely a tervek szerint 2024 második felében jelenik meg; valamint a Gamefreakkel közös címünk. Nincs további megjegyezni valónk.”
A Private Division több változáson átesett, miután a Take-Two bejelentette, hogy egy éven belül a harmadik (!) költségcsökkentő programjának jóvoltából a cég munkaerejének 5%-át elküldik. Pletyka formájában már beszámoltunk arról, hogy a Roll7 (Rollderdrome) és az Intercept Games (Kerbal Space Program 2) is be lehet zárva, és utóbbiból többen is megerősítették, hogy júniusban leépítések fognak történni…
Az IGN viszont arról ír, hogy a 2017-ben útnak indított Private Division stábjának legnagyobb részét már elküldték, és a Take-Two vagy bezárná az egészet, vagy eladná a leányvállalatát. A Bloober Team mellett a One More Level is pórul járt, ugyanis a Ghostrunner fejlesztői is náluk adtak volna ki valamit, de ebben az esetben is lemondták a kiadási megállapodást. A Kerbal Space Programot az Intercept Gamesszel (vagy nélkül) eladta volna a Paradoxnak, de meghiúsultak a tárgyalások. Egy magántőke-befektetési társasággal is tárgyalnak, hogy nekik adja el a Take-Two a Private Divisiont, és a Moon Studios hozta össze a két felet. Ettől a csapattól a No Rest for the Wicked jelent meg a legutóbb, és az Ori játékok kapcsán ismert stúdió művét a Private Division adta ki.
Thomas Mahler, a Moon Studios vezérigazgatója pusztán spekuláció formájában ezt tweetelte: „Annyi lehangoló véleményt látok azoktól az emberektől, akik úgy gondolják, hogy közel állunk a játékipar összeomlásához, tekintettel az iparágban a közelmúltban történt eseményekre… Nem is tudnék jobban egyetérteni ezzel a nézettel. Én egy olyan iparágat látok, amelynek sürgős korrekcióra van szüksége, mert túl sokáig nem látták a fától az erdőt. Ahelyett, hogy a szórakoztatásra koncentráltak volna, sok kiadó és stúdió az AAA grafikát és a prezentációt hajszolta, sok olyan dolgot hajszoltak, ami a játékosokat nem igazán érdekelte, és mivel ezek előállítása drága volt, olyan mechanikákat is bevezettek, amelyekkel egyre több pénzt tudtak kiszedni a játékosokból… amíg el nem értük a fordulópontot. És most, hogy a hangulat némileg megváltozott, és egyre többen kezdtek el a pénztárcájukkal szavazni, sok iparági ember, aki beidegződött, értetlenül áll, és megkérdőjelezi, hogy az, ami a múltban mindig is működött, miért nem működik többé. De csak a tényleges magra kell összpontosítani.
Miért készítünk játékokat? Mert szórakoztatni akarjuk az embereket. Mindig csak a szórakoztatásra kell koncentrálnunk. Igazából rendkívül izgatott vagyok, hogy merre tartanak a dolgok még akkor is, ha az iparágnak át kell mennie egy fájdalmas időszakon, hogy a másik végén bölcsebben jöjjön ki belőle. Ez így van rendjén. Hibákat követtünk el, és most itt az ideje korrigálni. Teljesen biztos vagyok benne, hogy a legjobb még csak ezután jön, hogy mindezek eredményeként teljesen új játékokat és műfajokat, valamint fantasztikus új élményeket fogunk látni. Az az AAA-fejlesztő, akit már régen elbocsátottak, talán megragadja a lehetőséget, felhúzza az ingujját, és előáll a következő nagy dobással. Ne feledd, hogy amikor egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik. Fogadd el a változást!”, írta Mahler.
I see so many depressing takes from people who think that we’re close to a videogame crash given the recent events in the industry…
I really couldn’t disagree more with this outlook. What I’m seeing is an industry that’s in dire need to course correct because for too long the…
— thomasmahler (@thomasmahler) May 31, 2024
Az IGN forrásai a Take-Two vezetőségére, főleg a stratégiai vezetőre, Michael Woroszra mutatnak (aki ráadásul a Private Divisiont is vezeti), mert rosszul menedzseli a dolgokat. Elérhetetlen eladási célokat tűz ki, és erőlteti, hogy a játékok megjelenjenek, mielőtt azok elkészülnek volna. Tehát itt is a rossz vezetőség a hibás. Milyen meglepő… nem.
Forrás: Gamesindustry, PCGamer, Bloober Team, IGN