Jakub Stokalski, a Frostpunk első részének vezető tervezője (aki a második rész esetében már társrendezői feladatot lát el) nem hitte el, hogy mennyire lehetetlen végigjátszásokat csináltak a közönség egyes tagjai.
A Frostpunkot még laikus szemmel is ismerheti a játékos, aki így talán csak úgy hívja az 11 Bit Studios játékát, hogy „a gyerekmunkás játék”, ami felettébb könyörtelen sci-fi társadalomépítős szimulátor egy meg nem bocsátó, brutális világban, ahol a hagyományos moralitásnak nem sok helye van a sikerre. Ezzel és a folytatásával kapcsolatban beszélgetett el Stokalski a PC Gamerrel.
„Megdöbbentett, hogy valaki úgy fejezte be a fő forgatókönyvet, hogy soha nem kapcsolta be a generátort. Azt gondoltam, hogy ez nem lehetséges. A kihívásokra építő végigjátszás inkább puzzle játékká válik mint stratégiai játékká. Az építési sorrendről szól: ki kell találnod a megfelelő építési sorrendet, majd másodpercre pontosan végrehajtani, hogy ne bukj el. Van egy olyan csoport, akik nagyon élvezik a teljes optimalizálásra építő játékmenetet; a stratégiai játékok azonban inkább arról szólnak, hogy kipróbálok egy másik dolgot, és megnézem, hogyan reagál a játék – még mindig kihívások elé állítanak, de érdekes és különböző következményekhez vezetnek.
A Frostpunk 2 megtervezésekor remélem, hogy ebből a szempontból kicsit érdekesebb munkát végeztünk, és hogy a játék szélesebb körű, így többféleképpen lehet játszani mint az első részt, és még mindig érdekes következményeket hozó lavinát kapunk. Annak, aki a Frostpunk 2-ben extrém Iron Man módban játszik, kevésbé arról szólna, hogy egyetlen építési sorrendet találjon, és inkább arról, hogy találjon néhány klassz, váratlan építési sorrendet vagy váratlan játékot, amelyekkel kijuthat a szorult helyzetekből,” mondta Stokalski.
A Frostpunk 2 tehát nagyobb teret nyújt a kísérletezésre, így ki tudja, hogy milyen őrült kihívások lehetnek benne teljesíthetőek. A játék július 25-én jelenik meg PC-n Steamre, GOG-ra, illetve az Epic Games Store-ra. A könyörtelenség itt sem marad ki.
Forrás: PCGamer