Lars Wingefors, az Embracer Group vezérigazgatója tárgyalt a cégével arról, hogy megemeli a játékai árát, de minden attól függ, hogy a játékosok elfogadják-e ezt (kac-kac…).
A videójátékok kiskereskedelmi ára állandó vita tárgya. Különösen azóta, hogy 2020-ban a Triple A játékok ára 60 euró – kb. 23 500 Ft – körül egységesült. Mivel azonban a fejlesztések ennyire megdrágultak, vannak, akik a „kreatív folyamatok kifizetésének” ürügyével tartanak a további emeléstől. Ezzel kapcsolatban Lars Wingefors, az Embracer Group vezérigazgatója egyértelműen kijelentette: az ár emeléséről már tárgyaltak a cégen belül. Azonban úgy tűnik, arra vár, hogy egy másik cég kezdeményezzen.
A svéd holding vezetője, Lars Wingefors az elmúlt években szinte folyamatosan a címlapokra került, legyen szó a stúdióbezárásokról vagy a felügyelete alatt leállított projektekről, vagy a cégét ért kritikákkal szembeni nyitottságáról, azt állítva, hogy mindennek neki kell szólnia.
Legutóbb az Embracer vezérigazgatójával a Games Industry foglalkozott a videójátékok árának 70 eurónál (27 300 Ft kb.) magasabbra emelése kapcsán. Utóbbi kérdést több iparági óriás is megvitatta. Megerősítették, hogy ezt a lehetőséget az Embracer már mérlegeli. „Nem mondom, hogy nem lehet megemelni a játékok árát, de még senki sem próbálkozott vele” – mondta Wingefors.
Miért nem emelt eddig az Embracer?
A kételyek és panaszok – különösen az utóbbiak – kapcsán, amelyek az árnak a fejlesztési költségekhez és a játékórákhoz való igazításának lehetőségével kapcsolatos szabványosításának szükségességének adnak hangot, Wingefors egyértelműnek tűnik: „Ha például egy hatalmas szerepjátékot készítünk, 100 vagy 150 órányi játékidővel, magasan csiszolt és egyedi élményt nyújtó játékkal, hajlandó lenne-e a fogyasztó többet fizetni?”
„Ha a játékos hajlandó fizetni, akkor potenciálisan több ilyen termék lesz a piacon” – tette hozzá.
Wingefors számára mégsem idegen a valóság és a jelenlegi feszültségek. Mint említette, az AAA-iparág a jelenlegi konzolgeneráció 2020-as megjelenésével kollektíven megemelte termékeinek árát. „Úgy gondolom, hogy az iparág ugyanolyan problémával néz szembe, mint minden más iparág, az inflációval és a játékfejlesztés növekvő költségeivel” – említette a vezető. Majd azzal zárta mondandóját, hogy a játékosok egyre szélesebb választékkal rendelkeznek, így egyre nehezebb az iparágban maradni.
A Take-Two a jövőbeli AAA-játékok árazásáról is beszélt
Wingefors megjegyzései arra utalnak, hogy az Embracer arra vár, hogy egy másik videójáték-gyártó cég elsőként emelje az árakat. Ők csak ezután követnék a példáját. A témában szóba került cégek egyike a Take-Two tulajdonában lévő Rockstar. Utóbbi 2025 végén készül kiadni a Grand Theft Auto VI-ot.
A GTA VI árát még nem jelentették be, de ez azon kevés játékok egyike, amely egyesek szerint „indokolhat” egy jelentős emelést széles körű vonzereje miatt.
2023 novemberében a Take-Two főnöke, Strauss Zelnick úgy nyilatkozott, hogy a videójátékok árai „továbbra is nagyon alacsonyak” a szórakozás más formáihoz képest. Ez a kijelentés hatalmas felháborodást keltett, amit úgy tűnik, maga Zelnick májusban még tovább akart erősíteni, amikor azt mondta, hogy „több értéket kínálnak, mint amennyit elkérünk”. Egyelőre nem tehetünk mást, minthogy várunk, és meglátjuk, mi történik…
Forrás: GamesIndustry.biz