Neil Druckmann: „a Naughty Dog nem lesz a The Last of Us-stúdió!”

A Naughty Dog egyik „arca” nem tett meg egy egyszerű utat, hogy megvalósuljon a már lassan tizenegy éve megjelent játék, amiből azóta egy PlayStation 4-es port, egy PlayStation 5-ös remake, illetve egy TV-sorozat is készült a folytatáson túl.

 

Druckmann nehezen jutott el a Naughty Doghoz (elsőre nem is jutott be gyakornokként), de 2004 májusában programozói gyakornokként elkezdhetett dolgozni a stúdiónál, hogy a Jak 3 lokalizációs és a játékmenet programozásáért felelős eszközökön dolgozzon, majd jött élete egyik legnehezebb feladata: a Jak X: Combat Racing menü képernyőinek programozása. Többszöri unszolás után viszont átváltott a tervezői posztra, és a Jak and Daxter: The Lost Frontier esetében töltötte be először ezt a pozíciót. Innen jutott be az Uncharted: Drake’s Fortune tervezői posztjára, mive Drake első kalandjának fejlesztése nehézkesen zajlott.

De jött egy nagy kihívás. Azt a feladatot kapta a Naughty Dogtól, hogy a Jak and Daxtert valami életszerűbbé fejlessze. Ekkor a stúdió vezetőjétől, Evan Wellstől megkérdezte, hogy biztosan ezzel az IP-vel kell-e foglalkozni. A válasz nem volt, és ekkor Druckmann fejében gyorsan megszületett a The Last of Us ötlete, így miután a stúdió nem korlátozta az elképzelését, gyorsan eljutott oda, hogy valami újat alkothasson.

Druckmann számára személyes érintettség volt, ugyanis ő izraeli származású, és 10-11 évesen, 1989-ben emigrált az Egyesült Államokba. Ezért is mutatta a The Last of Us egyszerre gyönyörűnek és veszélyesnek Amerikát, és ezért voltak benne hosszabb jelenetek, ahol a párbeszéd, illetve az érzelmi sebezhetőség volt a középpontban. Druckmann az LA Timesnak megígérte, hogy a Naughty Dog nem lesz örökké a The Last of Us-stúdió, mert több játékprojektjük is van. Köztük több egyjátékos cím is tervbe lett véve. Olyan élményeket teremtenek, amik sztori-, karakter- és személyiségközpontúak, és a történeteknek van filozofikus magja is, és minden ekörül forog.

Vajon a Sony is úgy gondolkodik mint ő?

Forrás: LA Times

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu