Megint a mesterséges intelligencia miatt ég a Wizards of the Coast!

A Dungeons & Dragons (D&D) tulajdonosai augusztusban már kaptak a nyakukba, amikor egy könyvükben a mesterséges intelligencia műve is felbukkant, és ezután felesküdtek arra, hogy a forráskönyvekben és anyagokban nem lesz több MI használva…

 

Januárban a Magic: The Gathering (ami szintén a Wizards of the Coast [WotC] birtokában van) MI-generálta művészeti képet posztolt, holott a cég azt mondta, hogy nem a mesterséges intelligencia segítségével jött létre, majd ennek ellenkezőjét állította, és elismerte, hogy ez egy hiba volt. Chris Cocks, a WotC-t birtokló Hasbro vezérigazgatója a Dice Awardson a VentureBeatnek ezt nyilatkozta: „A D&D-nek 50 évnyi tartalma van, amit kiaknázhatunk. Szó szerint több ezer kalandot hoztunk létre, valószínűleg több tízmillió szót birtokolunk, amit felhasználhatunk. A Magic: The Gathering 35 éve létezik, több mint 15 000 kártyát használhatunk fel valami hasonlóban.”

A WotC most egy „vezető MI mérnököt” keres a weboldalán, azaz a cég már megint a mesterséges intelligencia felé nyúlik. SpicyEncounters, egy ex-D&D alkotó a Twitteren azt írta, hogy kijavítják a játékukat, kiterjesztik annak horizontját és népszerűvé teszik, de úgy tűnik, hogy a WotC nem tud vagy nem akar megállni, hogy az alkotókat botokra cserélje le. Nala Wu, egy indie művészeti igazgató és illusztrátor rengetegszer megvédte a WotC-t, aminek művészeti igazgatói többször elmondták, hogy ilyesmi nem fog megtörténni, és ez egyfajta arculcsapás neki.

 

 

 

A WotC a ComicBooknak azt mondta, hogy nem változott az MI-vel kapcsolatos áláspontjuk, mert ez jövőbeli játékprojektekre vonatkozó állásajánlat, és a cég kérdezz-felelekjében kimondja, hogy a művészek, írók és kreatívosok, akik a D&D-vel vagy a Magic the Gatheringgel foglalkoznak, nem engedik meg nekik a tartalomalkotó mesterséges intelligencia eszközeit, hogy azokkal véglegesített termékeket hozzanak létre. A cég a vezető MI mérnöktől azt várja el, hogy a párbeszédek, hangok, művészeti assetek, NPC-viselkedések és valós idejű bot frameworkök esetében tervezzen, építsen és alkalmazzon intelligens generáló rendszereket, és az MI-vel kapcsolatos fejleményeket figyelemmel kell követnie (2D-s, 3D-s tartalomalkotás, hanggenerálás).

Szóval a kártyajátékokban nem lehet mesterséges intelligencia, játékokban meg igen? Mintha a WotC mindkét kapura játszana.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu