A Bloober Team viszont nem akart túlzásokba esni, viszont mivel eddig is felettébb érthetetlen változások történtek (úgy tűnik, hogy akkor nem a lengyel stúdió nem érti, mi a baj, hanem a Konami…), ki tudja, mennyire torzulhatott volna el még jobban a koncepció.
Ha a Konami felül tudta volna írni a Bloober Team nézetét, akkor még inkább megváltozhatott volna a Silent Hill 2 Remake. Erről Okamoto Motoi, a játék producere beszélt egy japán publikációnak, a Famitsunak adott interjúban, amit a VGC lefordított. Okamoto szerint az eredeti fejlesztők sok dolgot megváltoztathattak volna, de a Bloober Team több dolgot is megkérdőjelezett…
„A japán stáb, köztük Ito Masahiro, az eredeti verzión dolgozó dizájner és Yamaoka Akira, a hangdizájner és zeneszerző azt mondta, hogy „ezt a részt meg akarjuk változtatni”, míg a Bloober Team gyakran válaszolt, hogy „nem, ezt nem akarjuk megváltoztatni”! Néha összecsaptak a vélemények, de végül azt hiszem, mindent jól meg tudtunk csinálni. Azt hiszem, a legújabb trailerben látni fogjátok, hogy bár modern stílusban született újjá, megőriztük az eredeti változat jó tulajdonságait.
A játék készítői nem akarják újra megcsinálni ugyanazt, amit ők alkottak. Nem akarják, hogy az emberek ugyanazt játsszák. Ezért volt egy csomó dolog, amit teljesen meg akartak változtatni a remake-ben. De végül a Bloober Team véleményének köszönhetően, akik nagy rajongói az eredetinek, a remake végül nagyon is tiszteletben tartotta az eredeti játékot. Ha teljesen Japánban alakítottunk volna egy fejlesztőcsapatot, akkor talán egy teljesen más remake lett volna belőle,” mondta Okamoto.
De éppen ez a probléma: a változtatás. Lehet jól és rosszul is módosítani valamin. Ha az utóbbi történik, akkor elveszhet az eredeti értelme valaminek vagy valakinek. Ez megtörtént, és erről tegnap szó volt már. Néha egyszerűen nem KELL változtatni, mert eredetileg is kiváló alkotás született. A Silent Hill 2 pedig ilyen…