Több művész is hangsúlyozta, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a mérföldkövet, amelyet a Blur Studio, a Gears of War: E-Day trailerének készítői elértek…
Az Xbox Games Showcase egyik legnagyobb meglepetése – amellett, hogy ürügyet szolgáltatott arra, hogy 2024 és 2025 hátralévő részében is játszhassunk – a Gears of War: E-Day volt. A sorozat visszatérése öt év szünet után teljesen más lesz, mint amit eddig megszokhattunk. Hiszen 14 évvel az első játék eseményei előtt járunk. A friss teaser azonban elképesztően jól nézett ki, amit Geoff Keighley félreértelmezhetett, azt feltételezve, hogy ez egy CG cinematic Unreal Engine 5 elemekkel.
A valóság azonban más: ez teljes egészében az Epic motorjával készült, és valós időben renderelték, példát adva arra, hogyan fog kinézni a játék, amikor megjelenik.
Igaz, hogy a pillanat hevében az ember rossz következtetéseket vonhat le. Mindannyian képesek vagyunk tévedni, de a kanadai Twitter-fiókjának ereje akkora, hogy az említése sok játékosban visszhangra talált. „A Blur Studio CG stúdió készítette, Unreal Engine 5 eszközökkel” – tweetelte Keighley, egyértelművé téve, hogy ez egy nem reprezentatív pillantás a végeredményre, ami tévedés volt. Bár a Deadpool rendezője, Tim Miller által alapított stúdió sokakat meglepett a Star Wars: The Old Republic mozgóképeivel vagy a Avengers: Age of Ultronon végzett munkájukkal, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a csapat mérföldkőnek számít az UE5 valós idejű felhasználásával elért eredménye.
Az első Gears of War: E-Day trailer valós időben renderelt
Nem egy vagy kettő, hanem több tucat ember volt az, aki helyreigazította Keighley-t. Arra hivatkoztak, hogy nem csak a The Coalitionnak a játékról szóló első interjúban az Unreal Engine 5 használatáról szóló információi alapján, hanem az Xbox bennfentesek, például Guy Welch, a játék marketingigazgatója szavai alapján, teljes egészében a motorral dolgoztak. Valóban így is volt. Sőt, Jamir Blanco, a Blizzard filmes és digitális szobrászművésze világossá tette, mennyire tévedett a híres showman.
„A hihetetlen Gears előzetes, amit az imént láttál, TELJESEN VALÓS IDŐBEN készült. Valós idejű modellekkel, textúrákkal, környezetekkel stb. Mindez az Unreal Engine 5-ön belül. Azt mondani, hogy ez egy >>Blur Studio CG<< volt, elvonja a figyelmet az összes technikai teljesítményről, amit valószínűleg észre sem vettél, mert annyira jó volt” – említette Blanco.
Habár igaz, hogy egy előre renderelt trailer is fenomenálisan nézhet ki, olyan munkáról beszélünk, amelynek előnyére válik a várakozás, ami lehetővé teszi, hogy a képek valósághűvé tételén dolgozzanak.
A Microsoft ugyanebben az interjúban azt is világossá tette, hogy a Gears of War: E-Day az eddigi legfejlettebb grafikai játékuk lesz. Megerősítette továbbá, hogy az Unreal Engine 5-öt használják a grafikailag kimagasló élmény érdekében. Egyértelművé tette, hogy a tegnap este látottakat magával a motorral valós időben készítették el. A Gears of War: E-Day mérföldkőnek ígérkezik a franchise-ban. Lenyűgöző vizuális minőséggel és egy olyan helyszínnel készül, amely a terror és az izgalom új szintjére emeli a sorozatot. Sajnos azonban még várnunk kell, hiszen egyelőre megjelenési ablak sincs a játéknak.
The great Gears of War piece was a CG from Blur Studio, using in-game assets from UE5.
Game info: Gears of War: E-Day is the next mainline game in the Gears of War universe, set during the pivotal Emergence Day. Fourteen years before Gears of War, war heroes Marcus Fenix and Dom…
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) June 9, 2024
Let me rephrase this a little better.. the amazing Gears piece you just saw was FULL REALTIME. With realtime models, textures, environments, etc. All within Unreal Engine 5. Saying it was a “CG from Blur Studio” diminishes all the technical achievements you probably didn’t… https://t.co/fsqqbZI728
— Jamir Blanco (@jamirblanco) June 10, 2024