Julian Gerighty a VGC-nek adott interjúban több kérdésre is válaszolt, így megtudtuk például azt is, hogy a Massive Entertainment játékából egy funkciót kivágtak a fejlesztés során.
„Nagyon korán eldöntöttük, hogy ez egy 25-30 órás „aranyösvényes” kaland lesz, 50-60 óra a maximalistáknak, és ez egy családos, dolgozó ember számára még mindig elég sok idő. De ez nem egy Assassin’s Creed-eposz, nem rendelkezik 200 óra játékidővel, szóval ez lehetővé teszi számunkra, hogy valóban a részletekre koncentráljunk, hogy talán egy kisebb csapattal valami kezelhetőt valósítsunk meg. Alkotóként nagy híve vagyok annak, hogy a kezdeti elképzelés izgalmas, ambiciózus és megvalósítható legyen. Szuper fontos, hogy mindenki, aki a játékon dolgozik, ugyanabban az irányban, ugyanarra a célra törekedjen.
A The Division, a The Division 2 és a Star Wars Outlaws esetében ezt az elképzelést többé-kevésbé, kb. 95%-ban tiszteletben tartottuk. Néhány dolgot hozzáadtunk, megváltoztattunk vagy eltávolítottunk, de nagyon-nagyon keveset. Úszást akartunk volna eleinte. Az animáció szerint ez nem lehetséges, a terjedelem szempontjából sem. Szóval, oké, meg tudunk élni nélküle, megleszünk nélküle, rengeteg más dolgot is felfedezhetünk. De az összes minijáték, ami van (nem tudom, játszottál-e a Sabacc-kal vagy az árkád játékokkal), eredetileg egyiket sem terveztük, így azok a fejlesztés során jutottak be, szóval van egy kis adok-kapok,” mondta Gerighty.
A Summer Game Festen a sajtó kapott egy kipróbálható demót, és ők többen is az Unchartedhez hasonlították a játékot. Erről is beszélt Gerighty: „Úgy értem, számomra nem feltétlenül ez volt a referenciapontunk. Ez egy olyan csodálatos játék, amihez hasonlítani lehet, szóval ha már valakit összehasonlítunk valakivel, akkor az akár a legjobb is lehet az iparágban. A Naughty Dog és amit csinálnak, az abszolút zseniális, szóval elfogadom, de nem ez volt a kiindulópont.”
A demóról Gerighty azt mondta, hogy ez csak egy ízelítő volt. Így reagált a kritikákra: „Úgy gondolom, hogy egy ilyen kiállításon, amikor a játékot a fejlesztés szempontjából lezárod, sok döntést kell hoznod. A producerünk azt mondta, hogy kapsz egy demót az összes kiállításra, amire az év során elmegyünk, tehát a Gamescomra, a ComiConra [stb.]. És ezek fogyasztói ÉS újságírói fókuszúak, szóval olyat kellett választanunk, ami 20 perces, „harapásnyi”, sok változatos, reprezentatív rendszerrel bír, de nem mutatja meg a nyílt világ élményét, mert azt a stúdiótúra során fogjuk bemutatni, az itteni előzetes eseményen. Szóval sokkal több időt fogunk ezekre a dolgokra fordítani, szóval ez egy amuse bouche, inkább előétel, mint a játék főfogása. Úgy gondolom, hogy egy nagyon meggyőző játékunk van, és ennek csak egy részét mutatjuk be itt.”
Kérdés, hogy ez megfelelő reakció-e. A Star Wars Outlaws augusztus 30-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.