Destiny 2: The Final Shape – Bungie a legjobb formáját hozza egy mesteri befejezéshez

TESZT – Tíz év alatt sok minden történik. Három konzolgeneráció váltja egymást, két elnök jön és megy, rengeteg új emberrel találkozunk… Tíz év a videojátékok világában még ennél is többet jelent. Hiszen maga a médium mindössze ötven-hatvan éves. Kevés franchise, még kevesebb játék dicsekedhet azzal, hogy ennyi ideig fennmaradt és fejlődött. Pedig 2013-ban Bungie ezt ígérte a Destinyvel.

 

A Destiny egy olyan játék, amely az MMO-t egyesítette az első személyű looter-shooterrel, amit a Borderlands tett népszerűvé, mindezt élő szolgáltatásként, jóban-rosszban. Két játék, hét kiegészítő, négy DLC és huszonhárom szezon után, számtalan hullámvölggyel, a sci-fi-fantasy kaland elérte első sagájának végét. Sok kérdés még mindig válaszra vár, rengeteg bizonytalanságot kell eloszlatni, nem is beszélve a játék közelmúltbeli jövőbeli kilátásairól. Ezzel a végső Destiny 2-es kiegészítővel pedig eljött az idő, hogy a Bungie ismét megmutassa, mire képes.

 

 

Tessék mondani: ez már a végjáték?

 

Az elmúlt években a tendencia valamelyest megfordult, de általánosságban a Destiny fő történeteit viszonylag gyengének tartották. Néha már-már nevetségesek voltak, máskor pedig érthetetlenek és zavarosak. Az aranyszabály: „nem válaszolunk egyetlen kérdésre sem, csak újakat teszünk fel”. Sok játékos dicséri a játék remek „lore”-ját (a háttértörténeteket és világépítést), de csak a legelkötelezettebbek mélyednek el benne, ami érthető is.

A kihívás egyszerű: a Tanú, az antagonista, aki a kezdetek óta húzza a szálakat, megszállta az Utazó Szívét, a civilizációk jótékony kozmikus istenségét, azzal a céllal, hogy végrehajtsa a Végső Formát, vagyis az univerzum örök leállítását. A karaktered, valamint az Előőrs hármasa (lényegében a főnökeid) mindent megtesznek az Utazó Szívében, hogy megmentsék az Utazót és ellenálljanak a kísértésnek, hogy csatlakozzanak a nagy gonoszhoz a kozmikus megkövülés tervében.

Ezúttal a próbálkozás bőven beigazolódott. Szemtanúi lehetünk, ahogy szövetségeseink úgy interakcióba lépnek egymással, mint korábban soha, mindannyian kétségek között őrlődnek, amelyek évek óta lebegnek felettük, lehetővé téve egy nagyon személyes történetet az élet értelméről. A színrevitel is végre megéri a pénzét, lenyűgöző nagy filmes betétekkel, szövetségesekkel, akik a terepen segítenek, és főleg egy mesterien kivitelezett végső lezárással, amely maximálisan kihasználja a játék élő szolgáltatás jellegét.

A kampány a szokásos raid-del nyitott (az új kiegészítő megjelenése után három nappal elérhető), és a raid első teljesítése oldotta fel a nyolcadik és egyben utolsó küldetést, az első 12 játékos aktivitást, ahol az emberiség minden szövetségese egy végső támadást indít a Tanú monolitja ellen, egy ritkán látott közösségi eufória és izgalom pillanatában. Annyira, hogy a szerverek kicsit meg is szenvedték a dolgot.

Egyes válaszok valószínűleg nem elégítenek ki mindenkit, és nyilvánvaló, hogy ez az utolsó kampány sokkal inkább szól majd a legrégebbi rajongókhoz, de még a kevésbé ismerős játékosok is megtalálják a helyüket, és élvezhetik Zavala, Ikora, Cayde és a Holló személyes harcait, valamint azt, hogy a Tanú végül legyőzetik-e vagy sem, és az esetleges vereség különböző következményeit.

 

 

Az Utazó és az ő szívproblémái

 

Az elmúlt tíz évben az Őrzők rengeteg mindent láttak. Posztapokaliptikus világokat, high-tech sci-fit, mocsarakat és egy csipetnyi magas fantáziát, napsütésben, hóban és az űrben egyaránt.

A Pale Heart, az új kiegészítő új célpontja, számos első alkalmat jelent a játék számára: ez az egyetlen célpont, amely csak egyjátékos példányban érhető el (ellentétben a többi bolygóval, ahol más játékosokkal is találkozhatunk). Emellett ez az első „egyenes vonalú” célpont (ahol az előzőek három fő zóna köré szerveződtek, amelyek összeköttetésben álltak), így valódi előrehaladás érzetét adja a kampányban, miközben egyre közelebb kerülünk a célunkhoz.

Látványilag a Bungie nagyon magasra teszi a lécet. A Pale Heart váltakozik a buja, paradicsomi környezetek és a rémálomszerű tájak között, amelyeket színes és abszurd kinövések (és rengeteg kéz) torzítanak. Az ismerős helyek újraértelmezett, összefonódott vagy a Tanú korrupciója által megfertőzött változatai is megjelennek. Hogyan merészelheti!

 

 

A kampány hét kiváló küldetésből áll, amelyeket filmes betétek szakítanak meg

 

Mindegyik küldetés intenzív harcok és rejtvények keveréke – gyakran mindkettő egyszerre. Például meg kell ölni egy adott ellenséget, hogy felvegyük a szükséges tárgyat, amely aktiválja a mechanizmust, és leomlik a főnök pajzsa. Ezeknek a rejtvényeknek a megoldása közben golyózáporral és színes képességeinkkel szórjuk az ellenséget, ami mindig lebilincselő élmény, egy állandó elem, amit sosem ununk meg. Ráadásul a Final Shape egy új ellenségtípust is bevezet, amely az évek óta megszokott idegenekkel kombinálva igazán felforgatja a dolgokat (főleg ezek az @%# ellenségek, akik Filobscurt használnak és ide-oda dobálnak minket a csatatéren).

Először is, több küldetés folytatja a történetet, amelyek végén a legújabb egzotikus fegyverek várnak ránk. Az open world-ben is számos tevékenység elérhető. A fő tevékenység, a „Turnabout”, különféle mini célok sorozatát jelenti, melyek egy főnökkel való küzdelemmel zárulnak, rengeteg loot-tal a végén.

A Kystes különleges küldetések egyedi mechanikákkal rendelkeznek, amelyeket a kampány után fedezünk fel egy speciális küldetés keretében. Számos bonyolultabb és egyszerűbb rejtvény található az egész térképen szétszórva, jutalmakért cserébe.

A raid továbbra is jelen van, a hat játékos közötti koordináció és kommunikáció határait feszegeti, és már most kultikus státuszba emelkedett a közösségben, hiszen nagyon sok időbe telt, amíg először sikerült teljesíteni (20 óra!). Röviden, bőséges választék áll rendelkezésünkre ebben az új célpontban, amely a játék eddigi legjobban kidolgozott helyszíne.

 

 

Magnum opus

 

Nem lehet elmenni szó nélkül az új kiegészítő zenéje mellett. A zene mindig is a Destiny egyik legkiemelkedőbb pontja volt, és a Final Shape ezt tovább erősíti. Ez a Bungie zeneszerzőinek magnum opusa, amely mesterien ötvözi a saga legemlékezetesebb témáit az egész OST-ben. Ez a kiválóság még keserűbbé teszi Michael Salvatori, az ipar és a stúdió veterán zenészének elbocsátását, aki azon alkalmazottak közé tartozott, akik tavaly novemberben veszítették el állásukat. Ő és Michael Sechrist, Rotem Moav, Skye Lewin, Josh Mosser és Pieter Schlosser egy utolsó, hihetetlenül emlékezetes soundtrackkel ajándékoznak meg minket.

 

 

Csalás kód aktiválva

 

Ahogy az utóbbi kiegészítők esetében is, a Final Shape egy új képességkészletet kínál. Valójában inkább egy új módszert a képességek kezelésére. Az új Prizmatikus doktrínával több elem képességeit keverheted egyetlen alosztályban. Ez az első alkalom a játék történetében. És igen, az elején, amikor van egy Abyssal gránátod, egy Solar közelharci támadásod és egy Stasis Supered, úgy érzed, mintha feltörted volna a játékot.

De ez nem minden. A Prizmatikussal játszva hozzáférhetsz egy „mini-super”-hez, a Transzcendenciához, amely egy speciális, sokkal erősebb gránátot old fel, növeli a fegyvereid sebzését és a képességeid regenerálódási sebességét egy bizonyos ideig, valódi vizuális és pusztító tornádót eredményezve.

 

 

És most?

 

Még ha a Destiny ma be is fejezi első sagáját, a Bungie egyáltalán nem tervezi elhagyni a játékot. A szezonális modell, bár átalakítva, hogy lehetővé tegyen tartalmasabb, de ritkább epizódokat, továbbra is folytatódik. Már három epizód előre tervezve, és egy távolabbi folytatás, kódnév „Frontières”, is előkészületben van. Kiegészítő? Átszervezés? A stúdió valószínűleg még mindig egy végleges választ próbál megszilárdítani, így nehéz előre jelezni.

Akárhogy is, ha a Final Shape minősége az új standard a Destiny számára (és a stúdió történetét ismerve, ez messze nem biztos), a játék előtt még szép napok állnak.

A Final Shape mindaz, amiről egy Destiny rajongó álmodhatott. Egy emlékezetes helyszín rengeteg teendővel, egy nagyon jó kampány, egy megható történet, egy már most kultikus raid, izgalmas új képességek. Bungie szinte csodával határos módon sikerült egy kielégítő befejezést nyújtani első sagájának, és csak remélhetjük, hogy ez a minőségi szint, amit a stúdió történelmileg nehezen tart fenn hosszú távon, megmarad a jövőben is.

-Herpai Gergely „BadSector”-

Pro:

+ Lenyűgöző vizuális megvalósítás
+ Érzelmekkel teli történet és karakterek
+ Innovatív új képességek

Kontra:

– Új játékosok számára bonyolult lehet a belépés
– Néhány válasz nem lesz kielégítő mindenkinek
– A végső kampány inkább a régi rajongóknak szól


Kiadó: Bungie

Fejlesztő: Bungie

Stílus: Looter-shooter, MMOFPS

Megjelenés: 2023. június 4.

Destiny 2: The Final Shape

Játékmenet - 9.2
Grafika - 8.8
Történet - 8.8
Zene/hangok - 9.4
Hangulat - 9.2

9.1

KIVÁLÓ

A Destiny 2: The Final Shape méltó lezárása a tíz éves történetnek, lenyűgöző látványvilággal és érzelmes narratívával. A Bungie sikeresen hozza el a saga fináléját, amit a régi és új rajongók egyaránt értékelni fognak. Ez egy kiváló befejezés 10 évnyi világépítéshez, ami további ragyogó jövőt ígér, ha a szint fenntartható.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu