Mark Cerny, a PS5 fő fejlesztője utalt arra, hogy soha nem akar nyugdíjba menni, és azt mondja, Clint Eastwood elég jó példakép…
Az egyik legfontosabb ember, aki a PS4-et és a PS5-öt létrehozta, az Mark Cerny, a PlayStation 5 jelenlegi főmérnöke. Ha évek óta követed a PlayStation-híreket, akkor biztosan tudod, hogy ő egy nagyon fontos ember a Sony-nál. A videójáték-fejlesztésben való erőteljes részvételből a PlayStation konzolokon belül a szoftver- és hardvertervezés és -fejlesztés vezetőjévé vált. A Sony nagyon elégedett a munkájával, és úgy tűnik, ez még sokáig így is marad.
Mark Cerny interjút adott a Games Industrynek, ahol azt is világossá tette, hogy a játékosok „rendkívül kedvelik a magasabb FPS-arányú játékokat”.
Ebben a beszélgetésben azonban a konzolok jövőjéről is beszélt a játékiparban. Szerinte ez nagyon ígéretes. A beszélgetés egy pontján a PS5-tervező a Linus Tech Tips videójáról beszél (lásd lent), amelyben a tartalomkészítő 500 dollárért próbál egy olyan PC-t építeni, amely a Sony konzoljának teljesítményével rendelkezik.
„Használt alaplapot kellett szerezniük. Ez volt az egyetlen módja annak, hogy a PlayStation 5 árából PS5-nek megfelelőt építsenek. És ha használt alkatrészeket használsz, nem tudsz semmit sem csinálni. Az eBay-en 300 dollár körüli összegért lehet használt PlayStation 5-öt kapni” – mondja, kiemelve a PS5 által kínált ár-érték arányt. „Úgy gondolom, hogy amíg ilyen vonzó csomagot hozunk létre, addig a konzolok jövője elég fényes” – mondja.
Mark Cerny nem akar nyugdíjba vonulni, készül a konzolok forradalmára a PS5 után
Mark Cerny idén tölti be a 60. életévét. Azonban úgy tűnik, a lelkesedése még mindig adott ahhoz, hogy továbbra is konzolokat készítsen. Ugyanakkor szívesen emlékszik vissza azokra az időkre, amikor még videójátékokat tervezett. „Nem arról beszélek, amit ma indie játéknak hívnánk, hanem arról, amit akkoriban AAA játéknak hívtunk volna.
„Valami olyasmire, mint a Crash Bandicoot 2, ahol ha az úton futsz, és ott van egy alma, amit felvettél, jó eséllyel én voltam az, aki odatette” – emlékszik vissza.
„Láttam, hogy csodálatos játékok készülnek. Nem keserédes azt mondani, hogy ahelyett, hogy játékokat készítenék, inkább a játékok készítését támogatom. Mert nagyon jó munka folyik” – mondja. Szerinte forradalmi technikai ugrás várható az elkövetkező években. Utóbbi mind a konzolok teljesítményére, mind a játékok minőségére nagy hatással lesz. A nyugdíjba vonulásról így nyilatkozik: „Ez egy kicsit foglalkoztat, de úgy gondolom, hogy van még egy kis időm ebben az iparágban.” Utalt arra is, hogy nem akar visszavonulni, és azt mondja, Clint Eastwood elég jó példakép.
Forrás: GamesIndustry.biz, YouTube