A Ubisoft tisztázta, hogy az Assassin’s Creed Shadows nem tartalmazza majd a régóta ismert játékmechanikát, a social stealth-et…
Megerősítette a Ubisoft, hogy az Assassin’s Creed Shadows elhagyja a social stealth-et, azt a játékmechanikát, amely a franchise kezdete óta a legtöbb játéknak nagy részét képezte. Ahogy az várható volt, az ACS ebben a hónapban rengeteg időt töltött a reflektorfényben, hiszen az Xbox Games Showcase-en és a Ubisoft Forwardon is szerepelt. Az Assassin’s Creed Shadows a Ubisoft Quebec 2015-ös játékából merít, amelyben a játékosok két különböző főhős közül választhatnak, mindkettőnek sajátos játékstílusa van.
A rajongók ezt a perspektívát egy mélyreható gameplay trailerben láthatták teljes egészében, melyben mindkét karaktert bemutatták, és azt, hogy mit hoznak a játékba.
Az Assassin’s Creed Shadows történelmi karaktere, Yasuke, inkább a verekedős típusba tartozik. A szamuráj a közvetlenebb és harciasabb megközelítést választja a legtöbb probléma megoldására. Másrészt Naoe, aki a shinobit képviseli, erősen támaszkodik a lopakodásra, hogy átjusson a szinteken. A Ubisoft azonban megerősítette, hogy az egyik lopakodós játékmechanika nem lesz elérhető, ami a régi rajongókat kissé feldühíti.
Miért hiányzik a social stealth az Assassin’s Creed Shadows-ból?
A Ubisoft Forward leleplezése után a stúdió tisztázta, hogy a közösségi lopakodós mechanika nem lesz jelen az Assassin’s Creed Shadowsban. A korábbi játékokban a játékosok elvegyülhettek a tömegben vagy csoportokban, látszólag láthatatlanná válva a járőröző őrök számára. Míg egy olyan karakter esetében, mint Yasuke, akinek a Ubisoft szerint egyáltalán nincs értelme elvegyülni, addig Naoe sem fogja tudni kihasználni.
Ehelyett Naoe észrevehetetlen és nagyrészt láthatatlan a katonai NPC-k számára a nyílt világban, mindaddig, amíg nem tesz semmi olyat, ami feltűnést kelt, például nem mászik fel egy épületre, vagy nem hajt végre olyan illegális műveleteket, mint a kardjának előhúzása.
A Stephen Totilo által kiemelt beismerésre adott reakciók elég vegyesek voltak. Bár Naoe-nak minden bizonnyal vannak más lopakodási lehetőségei, amelyekhez fordulhat, a szociális lopakodás teljes eltávolítása a jelek szerint csalódást okozott a régi rajongóknak. Ahogy az egyik felhasználó rámutatott, úgy tűnik, hogy a funkciót racionalizálták. Mostantól automatikusan működik, ahelyett, hogy a játékosoknak kezelnie vagy keresnie kellene. Sokan válaszoltak csalódottságuknak adva hangot, rossz hírnek nevezve ezt a játék novemberi megjelenése előtt.
Mások azon keseregtek, hogy az Assassin’s Creed Mirage nagyon jól kezelte a lopakodást, csakhogy a következő játékban azonnal eltávolították a funkciót.
Bár a Social Stealth a 2007-es első játék óta nagy része a franchise-nak, természetesen nem ez az egyetlen lopakodási lehetőség, amely a játékosok rendelkezésére áll. Ahogy a gameplay demó is megmutatta, Naoe-nak bizonyára számos lehetősége van a helyszínekre való beszivárgáskor. Például fűben, víz alatt vagy sötét helyeken elrejtőzve. Sőt, az ACS látszólag egy kicsit a Ubisoft másik nagy lopakodós akció-franchise-ából, a Splinter Cellből merít ihletet. Hiszen a játékban egy olyan felhasználói felület is megjelenik, amely megmutatja, hogy a karakter mennyire van kitéve a fényforrásoknak. Az Assassin’s Creed Shadows új globális megvilágítási rendszerének köszönhetően a játékosok a területük megvilágítását is manipulálhatják, ha fáklyákat vagy más megvilágítási forrásokat vesznek ki, hogy nagyobb sötétséget adjanak, így sokkal nehezebb lesz kiszúrni az ellenséges frakcióknak.
Forrás: X
Seeing a lot of mixed reactions to this!
Some broader context: In the demo shown in LA, Naoe is knocking out lights and using shadows, so she's stealthy in other ways
Even broader context: Ubi Quebec tends to deviate more from AC standards, but/and makes fun ACs
— Stephen Totilo (@stephentotilo) June 14, 2024