Miután többször is elhalasztotta a Paradox a házon belül fejlesztett (Paradox Tectonic) Life by You korai hozzáféréses megjelenését, most már a teljes projektet lefújta a kiadó, ami amúgy sincs valami izmos állapotban, látván a Cities: Skylines 2 körüli eseményeket…
Mattias Lilja, a Paradox Interactive vezérigazgató-helyettese a Paradox fórumán közölte, hogy a PC-re (Steam, Epic Games Store) tervezett Life by You nem fog elkészülni: „Sajnos úgy döntöttünk, hogy lemondunkk a régóta várt Life by You életszimulátor kiadásáról. Hihetetlenül nehéz volt ezt a döntést meghozni, és ez egyértelmű kudarc a Paradox részéről, hogy nem tudott megfelelni mind a saját, mind a közösség elvárásainak.
Tisztában vagyunk vele, hogy ez nagy kérdéseket vet fel; reméljük, hogy itt legalább némi fényt tudunk vetni arra, hogy miért döntöttünk a törlés és nem a halasztás mellett, ahogy azt korábban kommunikáltuk. A Life by You már régóta készül, és nagyon izgatottak voltunk a játék ígérete és lehetőségei miatt. Mindig is reménykedtünk abban, hogy képes lesz nyomot hagyni ebben a számunkra izgalmas és új műfajban. Ezért döntöttünk úgy, hogy kétszer is elhalasztjuk, hogy a stúdiónak és a játéknak legyen egy tisztességes esélye arra, hogy megvalósítsa az általunk látott potenciált. Minden egyes késleltetésnél fokozatos javulást tapasztaltunk, ami utólag visszatekintve talán arra vezetett, hogy inkább a részletekre koncentráltunk, mint a teljes képre.
Néhány héttel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy visszatartjuk a korai hozzáféréses megjelenést, hogy újraértékeljük a Life by You-t, mivel még mindig úgy éreztük, hogy a játék néhány kulcsfontosságú területen hiányosságokat mutat. Bár az időhosszabbítás egy lehetőség volt, de miután szünetet tartottunk, hogy szélesebb képet kapjunk a játékról, világossá vált számunkra, hogy a magabiztosnak érzett megjelenésig vezető út túlságosan hosszú és bizonytalan. Ez nem azt jelenti, hogy a játék nem mutatott ígéretes tulajdonságokat; a Life by You számos erősséggel rendelkezett, és egy elkötelezett csapat kemény munkája folyt ezek megvalósításában. Amikor azonban eljutunk egy olyan pontra, amikor úgy gondoljuk, hogy több idő nem visz minket elég közel egy olyan verzióhoz, amellyel elégedettek lennénk, akkor úgy gondoljuk, hogy jobb, ha abbahagyjuk. Ez nyilvánvalóan nehéz és kiábrándító mindenkinek, aki időt és lelkesedést fektetett ebbe a projektbe, különösen, ha a döntésünk ilyen későn születik meg.
Végső soron az a feladatunk, hogy olyan játékokat adjunk ki, amelyek szórakoztatóak, érdekesek és kihívást jelentenek a játékosok számára, és minden döntésünket ezt a célt szem előtt tartva kell meghoznunk. Ha ezt jól csináljuk, akkor kiérdemeljük a fizetésünket. Hogyan biztosíthatjuk tehát, hogy ne jussunk megint el ide? Őszintén szólva, nincs igazi garancia. A játékokat nehéz jól csinálni, és biztosan elkövetünk majd hibákat, amelyek, ahogy az ilyesmi lenni szokott, utólag mindig fájdalmasan nyilvánvalóvá válnak, de ettől függetlenül nem érhetnek el ilyen mértékű hibákat. Hosszan és alaposan meg kell vizsgálnunk, hogy mi vezetett idáig, és meg kell néznünk, milyen változtatásokat kell végrehajtanunk ahhoz, hogy jobbá váljunk. Végső soron a küldetésünk ugyanaz marad, és továbbra is megteszünk minden szükséges lépést, hogy ezt elérjük,” írta Lilja.
Ezek után nem lepődnénk meg, ha a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 is elbukik, ők meg anyagilag megrogynak tőle.