„Szeretném, ha az emberek úgy élnék át [a játékokat], ahogyan voltak” – mondta Todd Howard, a Bethesda főnöke.
A Fallout mostanság nagyon divatba jött. Folyamatosan beszélnek a Bethesda posztapokaliptikus RPG franchise-áról, különösen a Prime Video Fallout-sorozatának hatalmas sikere után. Miután az Amazon nagyot ütött ezzel a produkcióval, a játékok és egy esetleges Fallout 5 körüli vita újra felszínre került. Ám egyértelmű, hogy a stúdiónak más prioritásai vannak.
A nosztalgikus rajongók szívesen emlékeznek a korai Fallout-címekre, és Todd Howardot megkérdezték, hogy lesz-e remake ezekből a játékokból.
A Bethesda főnöke és a Fallout 4 rendezője, Todd Howard interjút adott a YouTuber MrMattyPlaysnek. (Lásd a cikk végén.) Itt számos stúdió- és franchise-témáról beszélt. Többek között arról, hogy a csapat éves bővítéseket akar készíteni a Starfieldhez. Ugyanakkor az eredeti Falloutról is kérdezték, és arról, hogy a stúdiónak van-e kedve a remake-ekhez. Sok játékos álma válna valóra, ha ezek a játékok egyszer megjelenhetnének. Azonban úgy tűnik, hogy a Bethesda nem akar ilyen projekteket kezdeményezni.
Arról, hogy készül-e remake a Fallout, a Fallout 2 vagy a Fallout: Tactics játékokból, Howard így nyilatkozott: „Az egyik legfontosabb prioritásunk, hogy ezek a játékok elérhetőek és játszhatóak legyenek PC-n. És az, hogy jól működjenek. Ami a többi dolgot illeti, beszéltünk róla, de a prioritásaink a ‘Hé, fejlesztői munkát fogunk végezni, és bizonyos dolgokat működőképessé teszünk’ szempontjából nem ezeken a területeken voltak, így ismét az a prioritás, hogy ‘az emberek be tudják-e tölteni és játszani tudják-e?” – kérdezett vissza a Fallout márka vezetője (a PC Gamer kivonatolásában).
Sem a Bethesda, sem Todd Howard nem akarja újraalkotni az eredeti Fallout-játékokat
Todd Howard a folytatásban kifejtette, hogy számára az a prioritás, hogy jól játszható legyen: „Azt állíthatnám, hogy az akkori játékok és az eredeti Fallout varázsának egy része egy kicsit abból a korszakból való. Nem szeretném elfedni ennek egy részét azzal, hogy ‘nos, megváltoztattuk a működését, hogy modernebbé tegyük'” – töprengett.
„Amíg le lehet tölteni, amíg betöltődik és működik, addig azt hiszem, szeretném, ha az emberek úgy élnék meg, ahogy volt” – mondja.
A tartalomkészítő arra a kérdésre is kitér, hogy ezek a Fallout-játékok valaha is eljutnak-e konzolokra. A Wasteland példáját hozta fel. „Bármi lehetséges. De az hosszabb fejlesztési idő lesz, és fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogy most ezzel akarjuk-e tölteni az időnket… vagy jobb lenne úgy játszani, ahogy volt? Vagy jobb úgy játszani, ahogy PC-n volt? És ha engem kérdezel, a legjobb módja annak, hogy játsszuk, az egérrel és billentyűzettel PC-n” – zárja a beszélgetést.