Filmbe illő módon kaparintotta meg a Nintendo a SimCity jogait!

Az MIT Press által kiadott SimCity: How to Put the World in a Machine című könyv Chaim Gingold tollából nem csak a Maxis és a The Sims történetét vázolta fel, hanem egy másik „simes” franchise-ot is.

 

A SimCity megjelent a SNES-re (sőt, a NES-re is tervezték a megjelenést, de ezt a portot törölték, illetve azóta megőrizték, és le is lehet tölteni azt a portot), és az egész története még 1989-ban kezdődött. Jeff Braun, a Maxis társalapítója kapott egy hívást a Nintendótól. Miyamoto Shigeru azt akarta, hogy a SimCity a japánok konzolján ott legyen, mert ő elképzelt egy olyan játékot, ahol a saját világukat létrehozhatják, és miután fefedezte a SimCity-t, „rá akarta tenni a saját bélyegét”.

A rá következő nap Braun egyből repülőre ült, hogy Redmondba, a Nintendo amerikai főhadiszállására menjen. Itt találkozott Howard Lincolnnal és Arakwava Minoruval, a Nintendo amerikai leányvállalatának két vezetőjével. Lincoln ajánlata úgy szólt, hogy a nagy N kezelné a portot, a Maxis kazettánként 1 dollár jogdíjat kapna, és ha Braun ott, rögtön aláírja a szerződést, az asztalon átcsúsztatna Braunnak egy 1 millió (mai értéken 2,5 millió) dolláros csekket. Braun beeegyezett, és pár hónappal később a SimCity tervezőjével, Will Wrighttal kirepült Kyotóba, ahol családtagként kezelte a Nintendo a párost. A Miyamoto-Braun-Wright hármasról ott egy fotó is készült a japán városban.

Wright egy héten keresztül dolgozott Miyamotóval a SimCity konzolos adaptációjának ötletein, esténként pedig Miyamoto kivitte őket szórakozni, és az egyik este még pachinkóztak is. A meeting során született a zöld hajú Dr. Wright karakter is, aki tanácsadóként funkcionál a játék portjában. Gingold szerint a Nintendo így tisztelgett Will Wright előtt, és ezért volt Dr. Wright szórakoztató, de szeszélyes, mert Will nagy tudású, de az abszurd dolgokat kedveő fejlesztő volt. Később Dr. Wright két Zelda-játékban, továbbá a Super Smash Bros.-ban is felbukkant.

Gingold a PCGamernek elmondta, hogy az 1993-as SimCity 2000-et biztosan inspirálta Wright és Braun tapasztalata a Nintendóval és Miyamotóval. Wrightnak lényegében akkoriban kezdett beindulni a karrierje (1989-ben 29 éves volt), és Miyamoto egyfajta tanítványa volt (a japán fejlesztő a harmincas éveinek végén járt)…

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu