Az MIT Press által kiadott SimCity: How to Put the World in a Machine című könyv Chaim Gingold tollából nem csak a Maxis és a The Sims történetét vázolta fel, hanem egy másik „simes” franchise-ot is.
A SimCity megjelent a SNES-re (sőt, a NES-re is tervezték a megjelenést, de ezt a portot törölték, illetve azóta megőrizték, és le is lehet tölteni azt a portot), és az egész története még 1989-ban kezdődött. Jeff Braun, a Maxis társalapítója kapott egy hívást a Nintendótól. Miyamoto Shigeru azt akarta, hogy a SimCity a japánok konzolján ott legyen, mert ő elképzelt egy olyan játékot, ahol a saját világukat létrehozhatják, és miután fefedezte a SimCity-t, „rá akarta tenni a saját bélyegét”.
A rá következő nap Braun egyből repülőre ült, hogy Redmondba, a Nintendo amerikai főhadiszállására menjen. Itt találkozott Howard Lincolnnal és Arakwava Minoruval, a Nintendo amerikai leányvállalatának két vezetőjével. Lincoln ajánlata úgy szólt, hogy a nagy N kezelné a portot, a Maxis kazettánként 1 dollár jogdíjat kapna, és ha Braun ott, rögtön aláírja a szerződést, az asztalon átcsúsztatna Braunnak egy 1 millió (mai értéken 2,5 millió) dolláros csekket. Braun beeegyezett, és pár hónappal később a SimCity tervezőjével, Will Wrighttal kirepült Kyotóba, ahol családtagként kezelte a Nintendo a párost. A Miyamoto-Braun-Wright hármasról ott egy fotó is készült a japán városban.
Wright egy héten keresztül dolgozott Miyamotóval a SimCity konzolos adaptációjának ötletein, esténként pedig Miyamoto kivitte őket szórakozni, és az egyik este még pachinkóztak is. A meeting során született a zöld hajú Dr. Wright karakter is, aki tanácsadóként funkcionál a játék portjában. Gingold szerint a Nintendo így tisztelgett Will Wright előtt, és ezért volt Dr. Wright szórakoztató, de szeszélyes, mert Will nagy tudású, de az abszurd dolgokat kedveő fejlesztő volt. Később Dr. Wright két Zelda-játékban, továbbá a Super Smash Bros.-ban is felbukkant.
Gingold a PCGamernek elmondta, hogy az 1993-as SimCity 2000-et biztosan inspirálta Wright és Braun tapasztalata a Nintendóval és Miyamotóval. Wrightnak lényegében akkoriban kezdett beindulni a karrierje (1989-ben 29 éves volt), és Miyamoto egyfajta tanítványa volt (a japán fejlesztő a harmincas éveinek végén járt)…
Forrás: PCGamer