FromSoftware: a Sekiro: Shadows Die Twice fordulópont volt a stúdiónak

A csaták során lehetőségünk lesz két fegyver között váltani, így a BioWare játékában több opciónk is lehet arra, hogy ellenfelünket legyőzhessük.

 

A Game Informer címlapsztorija lett a Dragon Age: The Veilguard, és a publikációból sok dolgot megtudtunk. Valós idejű harcok lesznek, és a BioWare még az animációkra is odafigyelt, így ki is lehet hátrálni a támadásokból. Mindegyik karaktertípus könnyű és nehéz támadásokkal is rendelkezik, de a másodlagos támadási és védekező mozdulatokban már vannak eltérések. A Warrior (harcos) védekezni, támadást elhárítani (parry), illetve pajzsot dobni is képes (utóbbit akkor, ha a Champion, bajnok specializáció felé fejlesztjük) Amerika kapitány után szabadon.

A Rogue (tolvaj, szélhámos, kinek hogy) is képes a támadáselhárításra, és ennek aktiválására több időnk lesz, hosszabb távra pedig egy íjjal támadhat. A Mage (mágus) nem képes a támadáselhárításra, de feldobhat egy pajzsot, amivel addig nullázza az őt érintő támadásokat, amíg van manája. Mágiájával messzebbre is támadhat a normális spelleken túl. Három arcade mágiával is becélozhat egy ellenfelet, ami egy nehéz támadással egy arcane bombává változik. Mindegyik karaktertípus két loadout között váltogathat a harcok során. Például egy Mage a bot nehéz támadását feltöltheti, majd a kontrollerünk D-Padján a lefele nyíllal válthat a mágikus tőrökre pár könnyű támadásért, majd a bottal elkövetheti a nehéz támadást. A sprintelés és a támadásoktól való elugrás is bevethető, és alapból a D-Pad jobb nyíljára rakják a gyógyító potikat.

A bajtársunk is gyógyíthat minket. A kapcsolatunk velük ha új szintre lép, kapnak egy skillpontot, amit a saját skillfájukra lehet költeni. Akár öt aktív képességük lehet, de harcok során maximum hármat lehet alkalmazni. A legstratégikusabban játszók megállíthatják az egészet, hogy utasítást adjanak nekik a kombókra a képességkeréken. A BioWare szerint maguktól is hasznosak lesznek bajtársaink, akik idővel még fejlődni is fognak. A kombókat egy gyors sprinttel „könyvjelzőzni” is lehet: sprint a baj elől, majd vissza, és folytathatjuk a kombót.

A karakterünk skillfája jóval nagyobb lesz. Passzív képességeket is megnyithatunk, amik például ugró támadásokat tesznek elérhetővé, vagy bizonyos körülmények között garantálják a kritikus sebzést. Aktív képességek is vannak (Warrior: Spartan Kick, Mage: Wall of Fire). Mindegyik specializációnak egyedi Ultimate képessége is van, és a BioWare szerint ezzel az a cél, hogy teljesen eltérő játékstílusok szülessenek, és ne csak a karakterünk statisztikái fejlődjenek.

„Azt hiszem, az első dolog, amit szem előtt kell tartani, hogy a harc a franchise-ban egy evolúción esett át. Minden egyes rész újragondolta, hogy milyen a harc, és azt mondanám, hogy a célunk az volt, hogy olyan rendszerrel rendelkezzünk, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy úgy érezzék, valóban képesek belépni Thedas világába. Nem egy játékos, aki távolról figyeli, hanem benne van ebben a világban. Mivel ez egy hiteles, életre keltett világ, a harcrendszernek ezt támogatnia kell, hogy minden egyes akciót, minden blokkot, minden kitérést, minden kardcsapást a kezedben tarthass,” mondta a harci rendszerről a játék egyik rendezője, Corinne Busche. „A Veilguardban egy olyan játékot látok, amely végre áthidalja a szakadékot. A korábbi Dragon Age-játékok méltatlanul eljutottak az „a harc nem volt túl rossz” tartományába. Ebben a játékban a harc valóban szórakoztató, de megtartja azt a szálat, ami mindig is ott volt. A hangsúly Rookon, a karaktereden van, de még mindig ott van az irányítás és a karakter, ami a harci élménybe a parti többi tagjától érkezik,” tette hozzá Mark Darrah, aki mindhárom korábbi Dragon Age részen dolgozott, és 2020 végén elhagyta a BioWare-t, ahová tavaly tanácsadóként visszatért.

A Dragon Age: The Veilguard valamikor ősszel jön PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re.

Forrás: WCCFTech, Game Informer

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu