Az Xboxos tartalmakért és stúdiókért felelős vezető aztán utalt arra is, hogy mi vezett a Tango Gameworks bezárásához, de ebben a tekintetben továbbra is erősen kitérő reakciókat hallunk az Xbox-vezetőségtől.
A Variety podcastjén, a Strictly Businessen volt Booty hallható, és itt elmondta, hogy idén őszre, illetve jövő tavaszra kiváló játékkínálattal készül a Microsoft, ami így a jövő júniusra tervezett Xbox Games Showcase-szel ismét nagyot üthet (az idei sem volt gyenge eresztés). „Ez volt az első alkalom, hogy az összes stúdiónk valóban egy pillanat alatt összejöjjön. A kritikus tömeg és a bemutatott játékok száma miatti izgalom részben azt tükrözi, hogy ez volt az első alkalom, amikor csapataink össze tudtak jönni. Kezdjük elérni azt a ritmust, amelyre mindig is törekedtünk, és ez a játékosok iránti elkötelezettségünk, hogy sokkal egyenletesebb ritmusban, kiszámíthatóbb ritmusban játsszuk a mérkőzéseket. Az Xbox Studios portfóliójának kiépítését 2018-ban kezdtük el igazán komolyan, aztán jött a csodálatos ZeniMax/Bethesda felvásárlás, majd tavaly ősszel az Activision/Blizzard/King. De eltartott egy darabig, amíg mindezek felgyorsultak. Úgy érzem, hogy most kezdjük el elérni a csúcspontunkat.
Az egyik dolog, ami bátorít, az az, hogy várakozással tekintek a jövő év elé, ahol remélhetőleg jövő júniusban is nagyszerű felállást és nagyszerű showcase-t tudunk biztosítani. Ősszel és tavasszal is elég nagy lesz a kínálatunk, és mindenképpen biztosítani akarjuk, hogy minden játék teret kapjon, és lehetőséget kapjon a csillogásra. […] A másik dolog az, hogy nagyon szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy amikor kijelölünk egy időpontot, akkor azt el is tartjuk. Természetesen egy éven, hat hónapon belül sokkal jobbá akarjuk tenni, hogy valóban megfeleljünk ennek, hogy elszámoltathatóak vagyunk. A játékok (mint a szórakoztatóiparban) minél távolabb vannak, annál nehezebb megjósolni a tényleges dátumot. Csak azt szeretnénk, hogy ha valami egy évnél későbbre esik, akkor ne próbáljunk hamis képet kelteni arról, hogy mikorra tudjuk kiadni a játékot. Ezzel szemben, minél közelebb jutunk, annál inkább szeretnénk elszámolni a rajongóinknak és az iparágnak is, hogy mikor lehet kiadni a játékot,” mondta Booty.
Az Avowednak hivataosan nincs megjelenési dátuma, de az Obsidian blogján már kiszivárgott. Ezen kívül őszre van még az indie Towerborne, aztán a Microsoft Flight Simulator 2024, az Ara: History Untold, szeptember elején pedig jön az Age of Mythology: Retold. Ezek az Xbox Game Studios címei, de a Bethesda alatt idén elkészül az Indiana Jones and the Great Circle, az Activision Blizzard King alatt pedig a Diablo IV: Vessel of Hatred, a World of Warcraft: The War Within, illetve Call of Duty: Black Ops 6 jön augusztus és október között. 2025-re tűzte ki a Microsoft a Fable rebootot, a South of Midnightot, illetve a DOOM: The Dark Ages-t. A DOOM 2016 és a DOOM Eternal is az év első felében jött ki, így az új epizód, továbbra a South of Midnight is valószínűleg tavasszal jön. A Fable reboot a pletykák szerint ősszel érkezik, a Gears of War: E-Day pedig ezt megelőzőleg. Idén fel sem bukkant az InXile Entertainmenttől a Clockwork Revolution, de talán a Gamescomon látni fogjuk.
A stúdióbezárások kapcsán Booty a pontos részleteket az érintett emberek tiszteletbe vétele miatt nem akarta közölni, de elismerte, hogy a Hi-Fi Rush jól teljesített: „Azt hiszem, azt kell figyelembe venni, hogy számunkra ez legalább annyira előretekintő helyzet mint amennyire visszatekintünk egy bizonyos meccsre… Egy játék sikeréhez nagyon sok minden hozzátartozik. Milyen vezetésük van? Milyen kreatív vezetésük van? Ugyanaz a csapat, amelyik már korábban is sikeres játékot hozott létre? Mindezeket a dolgokat együtt kell megvizsgálnunk, és aztán megkérdezni magunktól, hogy vajon sikeresek-e a jövőre nézve? És bár lehet, hogy voltak olyan tényezők és helyzetek, amelyek korábban sikerhez vezettek, nem biztos, hogy ezek még mindig a helyükön vannak, amikor azt nézzük, hogy mit fogunk csinálni a jövőben.”
Tipikus PR-válasz, de arra utalt, hogy a Tango Gameworks vezetősége tavaly megváltozott, miután a stúdió alapítója, Mikami Shinji elhagyta a csapatot.
Forrás: WCCFTech, Gamesindustry, Variety