Egy új védjegy-regisztrációra bukkantak a kíváncsi szemek, és bizony több lehetséges dolog állhat mögötte, és ehhez hasonló volt a korábbi levédetésük, az IDKFA is.
Az IDKFA esetében legalább volt relevanciája annak, hogy az id Software mit védetett le, hiszen ez az öt betűből álló karaktersor egy csalást hozott elő, és ilyen volt például az IDDQD is. Most viszont ilyen kötődés nincsen: június 18-án védette le a Zenimax, a Bethesda anyacége a Motort, amit az ID Tech hajt meg valamilyen formában. A Motor ebben az esetben akár a játékengine neve is lehet (és mivel a motor magyarul ennek megfelelője, még logikusnak is hangzik), de egy játék címét is takarhatja a kifejezés.
Ha engine lesz, akkor nem tudjuk, hogy ez az id Tech 8-at vagy az id Tech 9-et takarja-e. A 2020-ban megjelent (és amúgy egészen jó) DOOM Eternal az id Tech 7-et használta, és a mai napig nem értjük, hogy a Microsoft hogyhogy nem kezdte el a technológiát felkínálni más csapatoknak, mert az Xbox alatt is nagyon gyakran azt látjuk, hogy az Unreal Engine 5-öt választják. Még a CD Projekt RED is maga mögött hagyta a REDEngine-t, hogy a saját technológia helyett az Epic Games engine-jén hozza létre a The Witcher új trilógiáját, vagy a Cyberpunk 2 folytatást. A DOOM: The Dark Ages, amit az Xbox Games Showcase során leplezett le a redmondi techóriás, az id Tech 8-on fut, és a Motor talán egy spin-off engine lehet.
Ha játék lesz, akkor a Rage juthat az eszünkbe, hiszen a posztapokaliptikus játékokban nem lovon közlekedünk, hanem egy autóba huppanunk vagy épp egy motorra ülünk, így az elnevezés passzolna ahhoz, amit levédetett a ZeniMax, és értelemszerűen saját technológiát használnának. És a Rage 2-vel pár éve próbálkoztak, szóval ez még egy releváns IP-nek nevezhető.
A regisztrációról a Microsoft és a Bethesda természetesen nem nyilatkozott.