Az Obsidian Entertainment RPG-jéről eddig is tudtuk, hogy nem lesz olyan méretes alkotás mint a The Elder Scrolls V: Skyrim a Bethesda Game Studiostól, de most konkrétabb adatot közölt az Avowedról Carrie Patel, a játék rendezője.
Patel a Game Informernek elmondta, hogy melyik játékhoz hasonló méretű lett az Avowed koncepciója: „Az Avowed legjobb összehasonlítási alapja a terjedelem tekintetében a The Outer Worlds. A játékosok nagyjából hasonló élményre számíthatnak mint a The Outer Worlds attól függően, hogy milyen nehézségen játszanak, és hogy mennyire alaposan fedezik fel és fektetnek be a tartalomba, szemben a fő kritikus útvonal küldetésekhez való ragaszkodással.” Tavaly már hasonló kommenttel élt, igaz, akkor megemlített egy másik játékot is (Star Wars: Knights of the Old Republic 2), ami több mint 30 órát igényel a fő történethez, illetve több mint 40-et, ha a mellékküldetéseket is végigjátsszuk.
A The Outer Worlds viszont az egyik legrövidebb mainstream RPG lett, mert a fő sztori kb. 13 óra alatt végigjátszható, de a melléktartalmakkal együtt ez több mint 25 óra lenne. A The Witcher 2 és a Dragon Age II, két másik nem nyílt világú RPG is 25-37 órát igényel. Az Obsidiannak van viszont egy kifogása a rövidségre: a költségvetés, ugyanis a Take-Two a kiadó (pontosabban annak indie ágazata, a Private Division), bár azóta már a stúdió is a Microsoft része, így a későbbiekben ilyen problémájuk nem lehetne. De mégis mekkora lesz az Avowed az Obsidian többi játékához képest, illetve lesz-e benne románcra lehetőség?
„Hangvételileg a legjobb összehasonlítás a Pillars of [Eternity II:] Deadfire, ahol egy nagyon megalapozott és komoly politikai történetet kapunk. Alatta egy nagyon furcsa és ezoterikus, metafizikai és isteni történet. Rengeteg komoly pillanat van, de vannak könnyed pillanatok is, hogy ezt megtörjék, és ezek a dolgok nagy része nagyon karakter-alapú. Szóval igen, hangzásilag nem hasonlítanám a The Outer Worldshöz.
Úgy döntöttünk, hogy az Avowedben lemondunk a teljes romantikus útról. Ez olyasvalami, amin nagyon sokat gondolkodtunk, és narratív csapatként beszéltünk róla. Azt hiszem, ha romantikus szálakba fektetünk, akkor mindenkinek, aki írja őket, teljesen, teljes mértékben bele kell mennie. A másik dolog, amit meg kell tenned, hogy biztosítsd, hogy ha biztosítod ezt az utat, akkor egyensúlyozd ki egy ugyanolyan értelmes és jól kidolgozott, nem romantikus ösvénnyel, mert soha nem akarod, hogy a játékosok úgy érezzék, hogy „Az egyetlen módja annak, hogy igazán megismerjem ezt a karaktert, vagy hogy igazán értelmes köteléket alakítsak ki vele, az, ha elkötelezem magam a románc mellett, ami talán nem olyasmi, amit én akarok csinálni”. Szóval, mindezen okok miatt úgy döntöttünk, hogy lemondunk a románcokról, különösen az Avowedben,” tette hozzá Patel.
Az Avowed hivatalosan még nem rendelkezik megjelenési dátummal, de az Obsidian már elszólta magát, így november 12-én jelenhet meg Xbox Series-re, PC-re, illetve Game Passra.
Forrás: WCCFTech, Game Informer