A három része való bomlás előtt álló Embracer Group (ami közel 1600 embert rúgott ki tavaly) azt mondja, hogy nem akarja lecserélni az embereket…
Ennek ellenére az Embracer az éves jelentésében kifejtette a stratégiáját, hogy a jövőbeli játékaikban miképp alkalmazza a mesterséges intelligenciát, ugyanis a technológiának megvan a kapacitása ahhoz, hogy jelentősen javítson a játékfejlesztésen az erőforrások hatékonyabb kezelésének biztosításával és a játékmenethez adott intelligens viselkedés, a személyre szabás és optimalizálás hozzáadásával. A generatív mesterséges intelligencia egy felettébb érzékeny téma, és volt, aki már reagált rá: a Blizzard kijelentette, hogy nem fogja bevetni a World of Warcraftban. Az Embracer szeint a nagy nyelvi modellek (LLM-ek) gyors fejlődése olyan mesterséges intelligencia létrejöttéhez vezetett, ami képes az összetett minták felismerésére, a fejlett kódolással való hozzájárulásra, és az egyre inkább emberhez hasonló interakció biztosítására.
„Egy vállalat számára az egyik legnagyobb kockázatot az jelenti, ha nem alkalmazza az MI-t, mivel ez versenyhátrányt jelentene más iparági szereplőkkel szemben. A legtöbb vállalat különböző módokon fog előrehaladni a mesterséges intelligencia integrációja terén. Számunkra a mód, ahogyan ezt tesszük, a legkritikusabb elem. Nem az embereket akarjuk helyettesíteni az MI-vel, hanem felhatalmazni akarjuk őket. Ez az emberközpontú megközelítésünk lényege az MI-ben rejlő lehetőségek kiaknázásában. Nemcsak arról van szó, hogy az MI lehetővé teszi a fejlesztőink számára, hogy még többet tegyenek, és hatékonyabbá váljanak bizonyos feladatokban, hanem arról is, hogy a fejlesztők szélesebb csoportja számára nyitja meg a kódolást.
Könnyebbé válhat az iparágba való belépés a fogyatékkal élők számára, akik például nem tudják olyan könnyen használni a billentyűzetet mint mások. Ahogy a modellek egyre emberibbé válnak, a játékosok és az AI által támogatott funkciók közötti interakció sokkal dinamikusabb lesz. Ha egy játékforgatókönyvben alkudozol, az MI ezt a következő alkalommal megjegyezheti. Ez sokkal érdekesebbé és életszerűbbé teszi az egész játékélményt,” mondta Tomas Hedman, az Embracer adatvédelmi és MI-irányítási vezetője.
Kérdés, hogy mennyire szalad el velük a ló…
Forrás: PCGamer, Embracer Group