Haldokolna a mobil-játékportok piaca? Meglepő adatokat tettek közzé!

TECH HÍREK – Különböző becslések szerint a Resident Evil 4 Remake, a Resident Evil Village, a Death Stranding és az Assassin’s Creed Mirage mobil és iOS-portjai bukásnak bizonyultak…

 

 

Emlékeztek még tavaly, amikor arról számoltunk be, hogy az Apple lehetővé teszi, hogy a legújabb Resident Evil, AC Mirage és Death Stranding játékokat iPhone 15 Pro-n játsszátok? Nos, most már mindegyiket megvásárolhatod iOS-en. Ám ami forradalomnak tűnt a mobil-piacra érkező AAA-játékok tekintetében, az egy elemző becslése szerint egy problémás lépésnek bizonyult. Az ajánlat alig néhány ezer játékost érdekelt. Az alábbiakban a címek eladásairól lesz szó, amelyek „messze nem számítanak sikernek”.

A Mobilegamer.biz beszámolója szerint a Resident Evil 4 Remake, a Resident Evil Village, a Death Stranding és az Assassin’s Creed Mirage nem fogyott jól iOS-en, mindössze néhány ezer játékos vásárolta meg őket.

A kudarc egyik oka talán az lehet, hogy ezek közül a játékok közül néhány ugyanannyiba került a megjelenéskor iOS-en, mint konzolokon vagy PC-n. A másik tényező az, hogy csak az iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max és a kompatibilis, M1 chippel ellátott vagy annál újabb iPadek tulajdonosai tudták megvásárolni őket.

Ez önmagában is komoly korlátozást jelent a nagyon kis játékosbázis miatt. Az Appfigures adatai szerint azonban körülbelül 7000 játékos vásárolta meg a Resident Evil 4 Remake-et, 5750-en a Resident Evil Village-et, 3000 felhasználó játszott az Assassin’s Creed Mirage-ral. A legnagyobb példányszámban a Death Stranding fogyott, 10 600 darabbal. Ezek a számok nagyon hasonlóak az Appmagic által közöltekhez, a tartalomért felelős vezető pedig elmondta a véleményét a témáról.

 

„Ezek a számok messze nem jelentenek sikert” a mobil-portok terén

 

Andrei Zubov a Mobilegamer.biz-nek elmondta: „Ezek a számok messze nem számítanak sikernek, különösen, ha összehasonlítjuk az AAA játékok által a fő platformokon elért eladásokkal. Ez azt sugallja, hogy ezek a játékok már lekötötték a bevételi potenciáljuk nagy részét, és most sokkal kisebb profitra fognak szert tenni” – mondja (a VGC-n keresztül). „Ha megnézzük a legjobban teljesítő mobilos prémiumjátékokat, láthatjuk, hogy sokuk eredetileg indie cím. Ezek a játékok általában egyszerűbb irányítással rendelkeznek, az egyedi művészeti stílust helyezik előtérbe a csúcskategóriás grafikával szemben, és rövidebb játékmenetekre alkalmasak. Ezek a sikeres, ingyenesen játszható mobiljátékok szokásos jellemzői”.

Zubov arra a konklúzióra jut, hogy az iOS játékosok inkább PC-n vásárolják meg ezeket a játékokat konzolon, mert valószínűleg anyagilag megengedhetik maguknak.

„Ezek a piacok különállóak maradnak, legalábbis egy ideig. Azoknak a játékosoknak, akik megengedhetik maguknak a zászlóshajó mobilkészülékeket, és 50 dollárt fizetnek a játékokért, meglesznek a forrásaik ahhoz, hogy PC-n és konzolon is élvezzék a játékokat. Másrészről viszont azok a játékosok, akik nem engedhetik meg maguknak a csúcskategóriás mobileszközöket, kevésbé valószínű, hogy egyszeri 50 dolláros vásárlást hajtanak végre.”

Forrás: Mobilegamer.biz, VGC

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu