A Firewalk Studios játéka nem ússza meg a kötelezőt, de mivel ezúttal közel két hónappal a megjelenés előtt tették kötelezővé azt, ami egy másik, népszerű játék esetében kihúzta a gyufát a közönségnél, most talán nem lesz ebből botrány.
Az Arrowhead játéka, a Helldivers 2 esetében úgy rajtolt el az élő szolgáltatású (live service) modellt használó alkotás, hogy nem volt kötelező a PlayStation Network-fiók, de májusban (feltehetőleg a Sony utasítására) ezt elkezdték bevezetni, mire a játékosok tábora felháborodott, „a kék cég” pedig meghátrált. De ez kivételes eset volt, mert az ezt követő PC portok, a Ghost of Tsushima: Director’s Cut és a God of War: Ragnarök esetében már alapból kötelező volt a Sony hálózatára való regisztráció.
Az 5v5 „hőslövölde” (ilyesmi az Overwatch is: eltérő, egyedi karakterek más-más személyiséggel és képességekkel), a Concord esetében a kiadó, a Sony Interactive Entertainment megerősítette, hogy kötelező esz a PlayStation Network-fiók használata és az összekötése a PC-vel (pl. a Steam-fiókkal). Miért ez a szükséglet? Erre a kérdésre az Eurogamernek adott interjújában válaszolt Jon Weisnewski, a Concord vezető karaktertervezője: „A cél az, hogy a játékosok összejöjjenek, így ahhoz, hogy a PC-s és PlayStation 5-ös játékosok együtt játszhassanak, hogy a crossplay és a cross-progression működjön, ennek a rétegnek is meg kell lennie – csak technikai szinten.”
Tehát lesz crossplay is a PlayStation 5 és a PC között, a cross-progression pedig azt jelenti, hogy konzolon és PC-n nem lesznek eltérő fejlődések, hanem csak bejelentkezünk, és folytathatjuk ott, ahol az előző platformunkon abbahagytuk. Csakhogy Weisnewski magyarázata nem indoklás arra, hogy egy EGYJÁTÉKOS cím esetében mi szükség van a PlayStation Network-fiókra, ugyanis a God of War: Ragnarök nem éppen egy olyan játék a Sony Santa Monicától, amihez több játékos kellene…
A Concord amúgy júliusban nyílt bétát kap, majd augusztus 23-án lesz a megjelenés PlayStation 5-re és PC-re.