PlayStation 5: új szabadalom sugallja a PS3-as játékok emulációját

Mivel a PlayStation 5-ben nincsen Cell processzor, illetve az architektúra is más, a Sony-nak erőből kell megvalósítania, hogy a kettővel korábbi konzolgeneráció játékai helyileg, és ne fellhőből fussanak…

 

A PlayStation 5 gyárilag a PlayStation 4-es játékokat visszamenőleges támogatással futtatta, majd a 2022-es PlayStation Plus-átszervezés során a PS1-es, PS2-es és PSP-s címek is elérhetővé váltak a platformon, igaz, a három régebbi platform esetében csak egy kurált listáról van szó, azaz nem lehet egy CD-t vagy DVD-t az optikai meghajtóba téve játszani (a PSP esetében az UMD-t hagyjuk…). Csakhogy a PS3 kivételes eset: itt már csak a felhőből lehet azokat játszani, és ahhoz a PlayStation Plus Premium előfizetés is szükséges…

A PlayStation 3 legendásan nehezen fejleszthető hardverrel rendelkezett. A Cell processzor teljesítménye magasabb volt annál, amit az Xbox 360-ban láthattunk, viszont a PS3 nem csak megjelenésében volt lemaradásban (a Microsoft konzolja egy évvel hamarabb debütált), hanem az ár tekintetében is hátrányban volt, ugyanis a Sony konzoljáért jóval többet kellett fizetni. Már többször volt pletyka arról, hogy a PlayStation 3-as emuláció megvalósulhat a PlayStation 5-ön, de most egy újabb szabadalom bukkant fel, így hamarosan ez végre megvalósulhat.

Mark Cerny, a PlayStation 5 (és a PlayStation 4) belső tervezője február 9-én nyújtott be egy szabadalmat, amit június 27-én hoztak nyilvánosságra. A címe (A visszamenőleges szoftvertámogatás tesztelése egy olyan módban, ami megkísérli az aszimmetria előidézését) is sokat elmond. A védjegy egy olyan mechanizmust határoz meg, ami egy eszköznek (feltehetőleg a PlayStation 5-nek) biztosítja az időzítést tesztelő módot, ami előidézi az aszimmetriát (skew). Ez kissé bonyolult, de a lényege az, hogy az aszimmetria processzor időzítési variációkat hoz létre, ami hatással van a rajta futó szoftverre. A PS3 Cell processzora az eltérő feladatokat más-más magra osztotta ki, nem pedig az történt, hogy mindegyik mag közösen ugyanazon dolgozik (ez történik a modern, x86-os architektúrákon).

Az aszimmetriát előidéző támogatási réteg a PlayStation 5-nek garantálhatná, hogy a PS3-as játékok natívan fussanak a modern konzolon. De ebből mikor lesz eredmény? A PS2-es játékok emulációja sem tökéletes, és az jóval gyengébb hardver…

Forrás: GameRant

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)