Mivel a PlayStation 5-ben nincsen Cell processzor, illetve az architektúra is más, a Sony-nak erőből kell megvalósítania, hogy a kettővel korábbi konzolgeneráció játékai helyileg, és ne fellhőből fussanak…
A PlayStation 5 gyárilag a PlayStation 4-es játékokat visszamenőleges támogatással futtatta, majd a 2022-es PlayStation Plus-átszervezés során a PS1-es, PS2-es és PSP-s címek is elérhetővé váltak a platformon, igaz, a három régebbi platform esetében csak egy kurált listáról van szó, azaz nem lehet egy CD-t vagy DVD-t az optikai meghajtóba téve játszani (a PSP esetében az UMD-t hagyjuk…). Csakhogy a PS3 kivételes eset: itt már csak a felhőből lehet azokat játszani, és ahhoz a PlayStation Plus Premium előfizetés is szükséges…
A PlayStation 3 legendásan nehezen fejleszthető hardverrel rendelkezett. A Cell processzor teljesítménye magasabb volt annál, amit az Xbox 360-ban láthattunk, viszont a PS3 nem csak megjelenésében volt lemaradásban (a Microsoft konzolja egy évvel hamarabb debütált), hanem az ár tekintetében is hátrányban volt, ugyanis a Sony konzoljáért jóval többet kellett fizetni. Már többször volt pletyka arról, hogy a PlayStation 3-as emuláció megvalósulhat a PlayStation 5-ön, de most egy újabb szabadalom bukkant fel, így hamarosan ez végre megvalósulhat.
Mark Cerny, a PlayStation 5 (és a PlayStation 4) belső tervezője február 9-én nyújtott be egy szabadalmat, amit június 27-én hoztak nyilvánosságra. A címe (A visszamenőleges szoftvertámogatás tesztelése egy olyan módban, ami megkísérli az aszimmetria előidézését) is sokat elmond. A védjegy egy olyan mechanizmust határoz meg, ami egy eszköznek (feltehetőleg a PlayStation 5-nek) biztosítja az időzítést tesztelő módot, ami előidézi az aszimmetriát (skew). Ez kissé bonyolult, de a lényege az, hogy az aszimmetria processzor időzítési variációkat hoz létre, ami hatással van a rajta futó szoftverre. A PS3 Cell processzora az eltérő feladatokat más-más magra osztotta ki, nem pedig az történt, hogy mindegyik mag közösen ugyanazon dolgozik (ez történik a modern, x86-os architektúrákon).
Az aszimmetriát előidéző támogatási réteg a PlayStation 5-nek garantálhatná, hogy a PS3-as játékok natívan fussanak a modern konzolon. De ebből mikor lesz eredmény? A PS2-es játékok emulációja sem tökéletes, és az jóval gyengébb hardver…
Forrás: GameRant