A Surgent Studios sem úszta meg a mostanában felettébb gyötrő szituációt, ami a játékipart már több mint egy éve sújtja.
Eredetileg nem volt ismert az, hogy a Tales of Kenzera: Zau fejlesztői, a Surgent Studios hány embert tett utcára. A játékuk alig három hónapja, hogy megjelent, és a sajtó mellett a játékosok is eléggé jó véleménnyel voltak róla. Először nyilvánosan sem a stúdió, sem annak alapítója, Abubakar Salim nem kommentálta nyilvánosan a leépítéseket, viszont több ex-Surgent fejlesztő is beszámolt erről a közösségi médiában.
Köztük volt Peter Brisbourne is, aki korábban pályatervezőként dolgozott a Surgent Studiosnál. Ő a LinkedInen azt írta, hogy a „Pete a Surgentnél dolgozik” fejezet befejeződik a hónap végén. Philip Smy, aki producerként tevékenykedett a stúdiónál, csak annyit írt, hogy a vadnyugati állapotokban levő játékiparnak ő is csak egy áldozata lett. Egy másik producer a Bluesky-on írt arról, hogy nagyon nagy valószínűséggel rossz híreket fog kapni, majd a minap csak annyit közölt, hogy „Na, hivatalosan is ki lettem rúgva, ahogy ez várható volt. Sz_r ügy…”.
— Surgent Studios | ZAU OUT NOW (@surgentstudios) July 2, 2024
Thank you so much to those who have checked in. This hurts deeply. This isn’t the news I wanted to share today.
I am so proud of what the team have acheieved over the course of these 4 years. When things got tough, every one of them stood so strong, it was inspiring.
So to be… https://t.co/Q0C7H5udvv
— Abubakar Salim (@Abzybabzy) July 2, 2024
Aztán tegnap a Surgent Studios hivatalosan is megerősítette a Twitteren egy közeménnyel, hogy ők is csatlakoztak az egyre gyarapodó táborhoz, ami az idei évben leépítésekhez nyúló stúdiókat fedi le. Alig több mint egy tucat ember vesztette el a munkáját. „Sajnos a Surgent Studios is csatlakozott az idén elbocsátások által érintett játékstúdiók egyre növekvő számához. Valamivel több mint egy tucatnyi ember távozott. Nehéz időszak ez a játékiparban, de továbbra is hihetetlenül büszkék vagyunk az egész csapat munkájára a Tales of Kenzera: Zau kapcsán, illetve a kritikusok és a játékosok dicséretére. Most arra összpontosítunk, hogy támogassuk az érintetteket, folytassuk a Zau-val kapcsolatos munkánkat, és a jövőbe tekintsünk a következő kreatív projektjeinkkel,” írja a közlemény.
Salim szerint eléggé fájdalmas volt ehhez folyamodniuk, de büszke volt arra, amit a stúdió az utóbbi négy évben elért.
Forrás: Gamesindustry, LinkedIn,