A PlayStation 5 vezető rendszertervezője (aki korábban a PlayStation 4 és a PlayStation Vita kapcsán is hasonló beosztású volt) meglepődött, hogy mennyire sokan használják a sugárkövetés (ray tracing) technológiáját is.
Cerny júniusban beszélgetett el a Gamesindustry-val. Az interjúban több témakör is volt, így például arról is kérdezték, hogy mi lepte meg a leginkább a jelenlegi konzolgenerációban. Erre Cerny azt mondta, hogy a sugárkövetés szélesebb körű használata. Későn határozott a Sony arról, hogy a PlayStation 5 ilyen technológiát is tudjon, mert úgy gondolta, hogy csak a generáció vége felé kezdik el használni a játékok. Ennek ellenkezője történt: már a nyitócímek között is voltak RT-képes játékok, és ez örömmel töltötte őt el.
„A másik dolog, ami meglepő volt, az a 60 FPS frame rate-re való áttérés. A korábbi konzolos életciklusok alapján arra számítottam volna, hogy sokkal több olyan játék lesz, amelyik csak 30 FPS-re képes már csak azért is, mert a grafika sokkal részletesebb lehet, ha hosszabb idő áll rendelkezésre a renderelésre. Ehelyett ezúttal szinte általános szabály volt, hogy a játékok másodpercenként 60 képkockával futnak,” tette hozzá Cerny.
Mekkora hatással volt a PlayStation 5 a játékiparra? A PC-sekre nagy nyomással volt az NVMe SSD használata (és emiatt már a számítógépekben is egyre gyakoribb az ilyen tárhely), és szó esett a PlayStation 5-PC portokról is. Mivel bizonyos konzolos funkciók nem érhetőek el PC-n, megemelték a PC-s rendszerigényeket (erősebb processzor, több RAM) egyfajta kompenzáció céljából, és eddig többnyire jó munkát is végzett a Sony, bár volt néhány elképesztően rossz minőségű port a megjelenésükkor (pl. The Last of Us Part I): „Van itt egy új fejlemény, mégpedig az, hogy a konzolexkluzív játékok, amelyek eredetileg a PlayStation platformokra készültek, most a PC-re is eljutnak. A portok munkálata egyszerűbb volt mint sokan gondolták. Ennek fő következménye, hogy a játék PC-s verziójának minimális specifikációja egy kicsit magasabb lesz, esetleg több CPU vagy több RAM, hogy a hiányzó rendszereket pótolni lehessen,” tette hozzá Cerny.
Cerny minden bizonnyal a PlayStation 5 Pro-n is dolgozott, de ezt a konzolt a Sony még nem jelentette be…
Forrás: WCCFTech, Gamesindustry