Mark Cerny: egyszerűbbek a PlayStation 5-PC portok mint hinnénk!

A PlayStation 5 vezető rendszertervezője (aki korábban a PlayStation 4 és a PlayStation Vita kapcsán is hasonló beosztású volt) meglepődött, hogy mennyire sokan használják a sugárkövetés (ray tracing) technológiáját is.

 

Cerny júniusban beszélgetett el a Gamesindustry-val. Az interjúban több témakör is volt, így például arról is kérdezték, hogy mi lepte meg a leginkább a jelenlegi konzolgenerációban. Erre Cerny azt mondta, hogy a sugárkövetés szélesebb körű használata. Későn határozott a Sony arról, hogy a PlayStation 5 ilyen technológiát is tudjon, mert úgy gondolta, hogy csak a generáció vége felé kezdik el használni a játékok. Ennek ellenkezője történt: már a nyitócímek között is voltak RT-képes játékok, és ez örömmel töltötte őt el.

„A másik dolog, ami meglepő volt, az a 60 FPS frame rate-re való áttérés. A korábbi konzolos életciklusok alapján arra számítottam volna, hogy sokkal több olyan játék lesz, amelyik csak 30 FPS-re képes már csak azért is, mert a grafika sokkal részletesebb lehet, ha hosszabb idő áll rendelkezésre a renderelésre. Ehelyett ezúttal szinte általános szabály volt, hogy a játékok másodpercenként 60 képkockával futnak,” tette hozzá Cerny.

Mekkora hatással volt a PlayStation 5 a játékiparra? A PC-sekre nagy nyomással volt az NVMe SSD használata (és emiatt már a számítógépekben is egyre gyakoribb az ilyen tárhely), és szó esett a PlayStation 5-PC portokról is. Mivel bizonyos konzolos funkciók nem érhetőek el PC-n, megemelték a PC-s rendszerigényeket (erősebb processzor, több RAM) egyfajta kompenzáció céljából, és eddig többnyire jó munkát is végzett a Sony, bár volt néhány elképesztően rossz minőségű port a megjelenésükkor (pl. The Last of Us Part I): „Van itt egy új fejlemény, mégpedig az, hogy a konzolexkluzív játékok, amelyek eredetileg a PlayStation platformokra készültek, most a PC-re is eljutnak. A portok munkálata egyszerűbb volt mint sokan gondolták. Ennek fő következménye, hogy a játék PC-s verziójának minimális specifikációja egy kicsit magasabb lesz, esetleg több CPU vagy több RAM, hogy a hiányzó rendszereket pótolni lehessen,” tette hozzá Cerny.

Cerny minden bizonnyal a PlayStation 5 Pro-n is dolgozott, de ezt a konzolt a Sony még nem jelentette be…

Forrás: WCCFTech, Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)