Mi a Nintendo álláspontja a mesterséges intelligenciával kapcsolatban? A vezérigazgató válaszol!

Furukawa Shuntaro kifejtette, hogy mit gondol a mesterséges intelligenciáról, amit lassan a játékipar is elkezd szélesebb körben alkalmazni.

 

A Nintendo elismerte, hogy a generatív, azaz tartalomalkotásra használható mesterséges intelligencia egy forró témának tekinthető, és technológiai fejlemények kerekedhetnek ki belőle, de jelenleg csak annyit tervez a japán cég, hogy egyedi, a nagy N-hez köthető érték szülessen, amit nem lehet csak és kizárólag a technológia segítségével létrehozni.

A befektetőknek tartott kérdezz-felelek során beszélt részletesebben Furukawa, a Nintendo elnöke a témáról. Ő óvatos a mesterséges intelligencia technológiája miatt, mert a szellemi tulajdon jogaival kapcsolatos problémák vannak, de ő magabiztos abban, amit a japán cég birtokol, ugyanis a Nintendo több évtizednyi tapasztalattal bír az optimális játékélmények létrehozásában.

„A játékiparban a mesterséges intelligencia-szerű technológiát már régóta használják az ellenséges karakterek mozgásának irányítására, így a játékfejlesztés és az MI-technológia mindig is szorosan kapcsolódott egymáshoz. A generatív mesterséges intelligencia, amely az elmúlt években forró téma volt, kreatívabb lehet, de azt is tudjuk, hogy a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos problémákat is felvet. Vállalatunk évtizedes know-how-val rendelkezik az optimális játékélmény megteremtésében ügyfeleink számára. Miközben rugalmasan reagálunk a technológiai fejlődésre, reméljük, hogy továbbra is olyan egyedi értéket tudunk nyújtani, amelyet nem lehet pusztán a technológia segítségével létrehozni,” mondta Furukawa.

Csak aztán nehogy az legyen, hogy a japán cég a mesterséges intelligenciát elkezdi arra használni, hogy ezzel is azonosítsa a szerintük súlyos jogsértéseket. Nem a két Switch-kalózra gondolunk (ők a tegnapi hírben bukkantak fel), hanem a rajongói játékokra, amik non-profit modellel készültek, így azokból a fejlesztőnek semmilyen anyagi haszna nem születik. A nagy N ugyanis talán túlzottan védi az IP-it, így ennek eredménye az, hogy nem egy rajongói játék végezte befejezetlenül.

Legalább nem úgy áll hozzá a cég a mesterséges intelligenciához, hogy mihamarabb elkezdi használni a játékfejlesztéshez, így ebben az esetben értékelendő a régimódi megközelítésük.

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)