Furukawa Shuntaro kifejtette, hogy mit gondol a mesterséges intelligenciáról, amit lassan a játékipar is elkezd szélesebb körben alkalmazni.
A Nintendo elismerte, hogy a generatív, azaz tartalomalkotásra használható mesterséges intelligencia egy forró témának tekinthető, és technológiai fejlemények kerekedhetnek ki belőle, de jelenleg csak annyit tervez a japán cég, hogy egyedi, a nagy N-hez köthető érték szülessen, amit nem lehet csak és kizárólag a technológia segítségével létrehozni.
A befektetőknek tartott kérdezz-felelek során beszélt részletesebben Furukawa, a Nintendo elnöke a témáról. Ő óvatos a mesterséges intelligencia technológiája miatt, mert a szellemi tulajdon jogaival kapcsolatos problémák vannak, de ő magabiztos abban, amit a japán cég birtokol, ugyanis a Nintendo több évtizednyi tapasztalattal bír az optimális játékélmények létrehozásában.
„A játékiparban a mesterséges intelligencia-szerű technológiát már régóta használják az ellenséges karakterek mozgásának irányítására, így a játékfejlesztés és az MI-technológia mindig is szorosan kapcsolódott egymáshoz. A generatív mesterséges intelligencia, amely az elmúlt években forró téma volt, kreatívabb lehet, de azt is tudjuk, hogy a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos problémákat is felvet. Vállalatunk évtizedes know-how-val rendelkezik az optimális játékélmény megteremtésében ügyfeleink számára. Miközben rugalmasan reagálunk a technológiai fejlődésre, reméljük, hogy továbbra is olyan egyedi értéket tudunk nyújtani, amelyet nem lehet pusztán a technológia segítségével létrehozni,” mondta Furukawa.
Csak aztán nehogy az legyen, hogy a japán cég a mesterséges intelligenciát elkezdi arra használni, hogy ezzel is azonosítsa a szerintük súlyos jogsértéseket. Nem a két Switch-kalózra gondolunk (ők a tegnapi hírben bukkantak fel), hanem a rajongói játékokra, amik non-profit modellel készültek, így azokból a fejlesztőnek semmilyen anyagi haszna nem születik. A nagy N ugyanis talán túlzottan védi az IP-it, így ennek eredménye az, hogy nem egy rajongói játék végezte befejezetlenül.
Legalább nem úgy áll hozzá a cég a mesterséges intelligenciához, hogy mihamarabb elkezdi használni a játékfejlesztéshez, így ebben az esetben értékelendő a régimódi megközelítésük.
Forrás: Gamesindustry