A PlayStation 4 titkos sikere: nem találod ki, kiket mentett meg a csődtől a Sony konzolja!

TECH HÍREK – Egy technológiai óriáscég nyíltan elismeri, hogy a Sonyval való együttműködés és közvetlenül a PlayStation 4 sikere volt az, ami időt nyert számára, hogy elkerülje a csődöt…

 

 

Ma a világ egyik vezető technológiai vállalata, de tíz évvel ezelőtt még a csőd szélén állt. Az AMD problémái az elmúlt évtized elején olyan súlyosak voltak, hogy a jelenlegi helyzetének leírására gyakran használják a „csoda” szót. A jelenséget valójában két tényezővel magyarázzák. Az első az, hogy Lisa Su, az Advanced Micro Devices vezérigazgatója 2014 óta irányítja a vállalatot. A második a videójátékokhoz kapcsolódik: a konzolok általában és különösen a PlayStation 4 kulcsfontosságú volt a vállalat csődjének elkerülésében.

 

A Sony a legrosszabb pillanatban működött együtt az AMD-vel

 

Bár sosem volt titok, a videójátékokat ritkán említik az AMD megmentésének kulcselemeként. A vállalat azonban története legrosszabb pillanatát élte túl, köszönhetően a Sonyval kötött megállapodásnak. Ez a céget a PlayStation 4 architektúrájának kulcsfontosságú részévé tette. A technológiai vállalat szorosan együttműködött a konzolgyártókkal a SoC (az eszközt működtető system-on-chip) fejlesztésében. Természetesen a munkája különösen fontos volt a CPU és a GPU esetében is.

Az AMD a Microsofttal is együttműködött az Xbox One fejlesztésében, és ugyanolyan nagy szerepet játszott annak a konzolnak az architektúrájában, mint a PS4 esetében.

 

 

Sony PlayStation 4 SoC

 

 

Ez azonban két okból is kevésbé volt releváns. Az első, hogy – bár diszkrétebb szerepben – már az Xbox 360-on is dolgoztak. Ez inkább szükségszerű folytatássá tette az együttműködést, mintsem mentőövvé. Másodszor, nem szabad elfelejteni, hogy a Microsoft-konzolok eladásai alacsonyabbak voltak (60 millió darab körül a közel 120-hoz képest).

Ami azt illeti, hogy miért választotta mind a Sony, mind a Microsoft az AMD-t, azt kell mondanunk, hogy a vállalat tökéletesen illeszkedett a játékpiacra. A konzolokat még ma is SoC-kre tervezik. A márka ügyesen tudott ezekkel a rendszerekkel dolgozni. Nagy előnye volt, hogy az egyetlen „nagy” vállalat volt, amelyik tudott élvonalbeli CPU-kat és GPU-kat is gyártani. Ezt 2013-ban Patrick Moorhead fejtette ki egy alapos cikkben.

 

A PlayStation 4 komoly mozgásteret adott az AMD-nek

 

Amit az AMD a PlayStationnel kötött megállapodással elért, az az volt, hogy időt és mozgásteret nyert. Ezt a két elvont, mégis alapvető erőforrást használta ki Lisa Su, a márka 2014 óta hivatalban lévő vezérigazgatója. Su, aki már korábban is kulcsszerepet játszott a Sony munkájának irányításában, vezette a vállalat átalakulását, hogy a processzorok terén etalonná, a grafikus vezérlők terén pedig az Nvidia méltó vetélytársává váljon.

A vállalat a mesterséges intelligencia technológiák terén is élen jár, így jó helyzetben van a jövőre nézve.

A szakértők azt mondták, hogy az AMD 2020-ra csődbe megy. A részvényeit mindössze két dollárért árulják majd. Ma a világ 36. legnagyobb vállalata a piaci kapitalizáció tekintetében. Egy részvény megvásárlása pedig több mint 160 dollárba kerül. Ráadásul úgy tűnik, hogy a márka hosszú távú partnere lett a Sony-nak. Hiszen a PS5 tervezésében is szerepet játszott, és úgy tűnik, hogy ez a jövőbeni PS6 esetében is folytatódik…

Forrás: LinkedIn, Patrick Moorhead

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."