A Nexon looter-shootere (ami a megjelenés utáni napon még nagyon hajlamos volt PlayStation 5-ön a kiakadásra) most amiatt van kínos helyzetben, mert úgy tűnik, hogy a Bungie játékától lopott.
Gyorsan felfedezték a játékosok, hogy a The First Descendantban olyan ikonok vannak, amiket a Destiny 2-ben már láthattunk. Néhány egy az egyben ugyanaz, más esetben pedig kicsit módosítottak rajtuk. Úgy tűnik, hogy a szabadon használható ikonok az Iconduck nevű weboldalról származnak, de a Bungie miért használna egy ilyen site-ról artworköt? Első blikkre azt olvashatjuk az ikonos oldalon, hogy közel 274 ezer szabad forrású ikon és illusztráció van rajta, ami személyes és kereskedelmi szándékkal is felhasználható, de sokuk mintha más cégektől vagy játékokból lenne kilopva, és ez már nem kacsa!
A Destiny ikongyűjteményben 204 ikon van, amik Creative Commons-licensz alatt nyílt tartalmúnak nevezhető a játék logójától kezdve a frakciók és fegyverek logóiig, de még az Xbox és a Microsoft Windows logó is felbukkan. Valamelyik szerkesztő poénos kedvében lehetett, mert kissé ismeretlennek nevezte a Destiny-s ikonkészletet. A site-on Pokémon-ikonok is vannak, amik kereskedelmi célra és projektekre is felhasználhatóak, de ez érthető módon hülyeség, hiszen a The Pokémon Company, a Game Freak és a Nintendo nagyon szigorúan védi a szellemi tulajdonát!
I've come to hate open source. Most of the icons are ripped from the font files created by Bungie and its designers. Most of the remainder are designed by Bungie and recreated by me or whoever contributed them to that repo. I don't want @iamiconduck to use my work like this.
— Tom (Bray.tech) (@BraytechHelp) July 8, 2024
Tom Chapman, a Destiny 2 Bray.tech weboldalainak készítője tekinthető a Destiny-s ikonszett tervezőjének, de a Twitteren azt írta, hogy nem szeretné, ha a munkáját így felhasználnák, mert a tervek nem az övéi. A legtöbb ikont a Bungie és tervezői által létrehozott font fájlokból lopták ki, és a legtöbbet a Bungie tervezte, ő (és mások) pedig csak újraalkotta (újraalkották) őket. Most az a kérdés, hogy a Nexon az Iconduckról nyúlta-e az ikonokat, hiszen egy free-to-play játék fejlesztésében spórolni kellett itt-ott.
Valószínűleg a Nexon nem vette komolyan az egészet, ugyanis utána kellett volna járni mindennek. Pedig a házi feladatot el kellett volna végezni.