A FromSoftware máig érthetetlen módon PlayStation 4-exkluzív játéka nagy figyelmet kapott, és a közönség egy része ezzel melegített be a Elden Ring: Shadow of the Erdtree-re.
A Bloodborne is rendelkezik egy rajongói táborral, ugyanis kilenc évvel a megjelenése után sokan (joggal) kérdik, hogy ebből miért nem készült egy PlayStation 5-ös vagy PC-s verzió. A konzolosok legalább annyival jobb helyzetben vannak, hogy a PlayStation 5 visszamenőleges támogatása révén a PS4-es játékokat is futtathatják (ám még a 60 FPS sem támogatott hivatalosan, pedig ez is hatalmasat dobhatna a játékélményen), de a PC-seknek maximum az emuláció marad. Az pedig még kezdetleges állapotú, viszont nemrég írtuk róla, hogy nagy tempóban fejlődik a könnyebb processzorarchitektúra miatt (x86-64-et használ a két legújabb konzolgeneráció, illetve a PC is).
A TrueTrophies számolt be arról, hogy az Elden Ring DLC-jének megjelenése előtt 57%-kal ugrott meg a Bloodborne játékosainak száma, a megjelenéskor pedig tovább 11%-ot nőtt. Ezzel a 2015-ös játék akkora közönséget ért e, hogy a Shadow of the Erdtree megjelenésének hetén a PlayStation 65. legjátszottabb játéka lett. A Dark Souls III iránt is megnőtt a kereslet, de az érdeklődés mértéke nem volt ennyire jelentős, ugyanis csak 5,6%-os mértékről számolt be a site.
A Sony továbbra is inkább a blockbuster IP-ire koncentrál (ilyen például a Ghost of Tsushima vagy a The Last of Us), de talán úgy lenne a korrekt, ha a Bloodborne jogait visszaadná a FromSoftware-nek, mert nem a japán fejlesztőkön múlna egy új port, hiszen nekik nem lenne sok munkájuk (a játék már készen áll), a rajongók pedig örömmel fogadnák akár a 60 FPS patchet is. De a Sony korábban a cross-platform többjátékos nyitásra sem volt hajlamos, így a PlayStation 4-esek csak nagy nehezen játszhattak az Xbox One-osokkal…
Már csak azt nem értjük, hogy a Sony-nak mi haszna van ebből a zárkózottságból…
Forrás: WCCFTech, TrueTrophies