A héten megejtett drágulás után további áremelések jöhetnek, ami főleg azokban a régiókban lehet nagyobb probléma, ahol a pénznem sokkal gyengébb.
Már írtunk az Xbox Game Pass áremeléséről, és hiába mondta a Microsoft ügyvédcsapata azt tavaly júniusban, hogy az Activision Blizzard King felvásárlása után nem lesz áremelés, szeptemberben az Xbox-vezér Phil Spencer már azt nyilatkozta, hogy egyszer a dráguláshoz kell nyúlniuk. A Call of Duty csatlakozása után már sokan sejtették, hogy ezt meglépi a Microsoft, és erről a WCCFTech-nek nyilatkozott Rhys Elliott, a Midia Rearch játékipari elemzője:
„Az Xbox nagyrészt maximalizálta előfizetői bázisát a konzolokon, ezért a magasabb árképzéssel az egy fizető felhasználóra jutó átlagos bevételt (ARPPU) szeretné maximalizálni, és új előfizetőket szeretne bevonni. A Call of Duty hamarosan több előfizetőt hoz, így az időzítésnek van értelme. A jövőben további áremelésekre lehet számítani. A PC-s áremelés arra utal, hogy a növekedés ott is kezd telítődni. A PC-s játékosokat a Steamtől elszakítani szinte lehetetlen. A Game Pass Console nem biztosít első nap online hozzáférést az olyan nem ingyenesen játszható játékokhoz mint a CoD (a Game Pass Ultimate igen), így az eredeti szint alapvetően egy zavaros örökölt szint, ami nem illik az új irányba. Az Xbox az utóbbi időben elrejtette a Game Pass Console-t az áruházában, így ennek megszűnése várható volt.
A Game Pass Console helyébe lépő Standard lényegében a Game Pass Core, nagyobb játékkönyvtárral (és nincsek benne a first-party játékok sem az első napon). Ez a szint az Xbox féllépcsője a Core-tól az Ultimate-ig. A day-one cuccok eltávolítása egyben arra is ráveszi az Ultimate-hez ragaszkodókat, hogy ismét új prémium játékokat vásároljanak, ami ismét növeli az ARPPU-t. A kannibalizált prémium bevételek hatalmas alternatív költséget jelentenek az Xbox számára (amit a fizetett korai hozzáférés némileg ellensúlyoz). Végeredményben ezek a változtatások az Xbox legújabb stratégiáját tükrözik: a rajongók Ultimate-re való feltolását és az ARPPU növelését a vállalat hatalmas off-platform mobil/felhő nyomulása előtt. A PC és a konzol továbbra is fontos marad, de ezek a piacok lassan telítődnek, és az Xboxnak növekedésre van szüksége (ez egy részvénytársaság a nagy technológiai hatékonyság és a megszorítások idején). Az Xbox nagy platform-agnosztikus játéka folytatódik,” mondta Elliott.
A mobilos terjeszkedést jó is, hogy megemlítette: a mobilos Xbox-bolt a böngészőkben valamikor a hónapban bukkan fel…
Forrás: WCCFTech