A Square Enix lassan már semmilyen információt sem tud titokban tartani, talán csak a megjelenési dátumot… de eddig még be sem jelentették a remake-et!
A Redditen valaki a Final Fantasy IX subredditjében beszélt a remake-ről, és nem biztos, hogy bármi is igaz abból, amiről szó lesz. Az illető ismer valakit, aki egy nagyobb cégnek dolgozik, de ez nem közvetlenül a Square Enix, viszont van ott belső információ arrafelé. Látták és játszották is a Final Fantasy IX Remake egy korai buildjét. Eredetileg azt tervezhette a kiadó, hogy a Nintendo Switch-utód platformra időzített exkluzív lett volna a játék, hogy a fiatalabb játékosokon túl a közönséget is a magához vonzhassa a nagy N. Megemlítette a rajzfilmsorozatot, illetve azt is, hogy most a cégen belüli új stratégia miatt inkább multiplatform lehet a játék.
A játék több stúdióban is megfordult. Nem a Square Enix fejleszti, hanem csak felügyeli a munkálatokat. Eredetileg közepes mérettel terveztek, de aztán HD címmé (nagyobbá) vált, és lehet, hogy a japán kiadó két részre fogja vágni. Ott lehet vége az első résznek, hogy a köd eltűnik a kontinensről, és Daggert megkoronázzák (legalábbis abban a korai verzióban még ez volt a terv). A történetben sok változás lehet. Salamandar és Eiko korábban felbukkan, de nem csapattagként. A hajós jelenet eltérő (mind a három Black Waltz felbukkan a bossban, a második női lehet a szinkron alapján). Salamandar és Lani először a Lindblum-fesztiválon bukkan el. Nincs külső kontinens,az Iifa-fa a ködös kontinensen van egy félreeső szigeten. Ruby-nak nagyobb szerepe van, és a rablásban is közreműködik. Lindblumban Ramuh és Atromos, az Iifa-fában Bahamut és Leviathan ellen lehet nagyobb Eikon-csatákat átélni. Freya karakterdizájnja jelentősen eltér, de továbbra is patkányfajú.
A kisegítő képességek és a mágikus kövek a háttérsztorihoz kötődnek, és valahogy a köd is szereppel bír. A történet sokkal inkább a ködre koncentrál az eredetihez képest, Tetra Master a kártyacsatákhoz kockadobós rendszert használ, nem tudni, hogy a trance miképp működik, és a harc körökre osztott lesz. A kamera dinamikusan be fog zoomolni, a soundtrack pedig változatlan volt (feltehetőleg csak ideiglenesen volt benne). A grafika nem néz ki úgy mint a Memoria Project. A megvilágítás és a renderelés sokkal inkább a Final Fantasy VII Remake-hez hasonló, de a karaktermodellek és a művészeti irányzat az eredeti CG-s (számítógépes grafikájú) jeleneteit követik.
Mindez nem hivatalos.
Forrás: Reddit