Kunitsu-Gami: Path of the Goddess – Démonok, stratégia és egy csipetnyi mitológia

TESZT – A Capcom mostanság igazi varázsló: minden, amihez hozzányúl, arannyá változik, legyen szó nagyobb kasszasikerekről vagy kisebb, kísérletező kedvű projektekből. A Kunitsu-Gami: Path of the Goddess az utóbbi kategóriába tartozik, és új kedvence lehet a valós idejű stratégia rajongóinak, különösen azoknak, akik kedvelik a kreatív csavarokat.

 

Az, hogy egy hőst irányítasz egy csata közepén, amit te vezényelsz le, nem újdonság, de az a tény, hogy mindez toronyvédelmi elemekkel van megspékelve, igazán frissítően hat. A játék 10-12 órás kalandja során általában véve jó szórakozást nyújt, bár maradtak benne kiforratlan játékelemek és és gyermekbetegségek. Emellett a játék kicsit túl rövid is: azt veszed észre, hogy már kezdtél igazán belejönni, de a játéknak már vége is lett.

 

 

Démonirtás szamuráj módra

 

A történet szinte teljesen párbeszéd nélkül bontakozik ki. A főhős, Soh, egy démoni inváziót próbál megállítani hegycsúcsán, miközben védi a helyi szentélypapnőt, Yoshiro-t, amint ő rituálékat végez a démonok elűzésére. De nem járnak sikerrel, és a hegyet elárasztják a démonok. A játék tulajdonképpen egy folyamatos tower defense típusú játékmód, miközben hősünk megtisztítja a vidéket a démoni fertőzéstől.

Ez küldetés-alapú struktúrában jelenik meg — ahogy haladsz lefelé a kampány térképen, szentélyeknél, elhagyatott falvakban és alagutakban állsz meg, hogy teljesítsd azok kihívásait. Miután befejeztél egy helyszínt, erőforrásokat kell kiosztanod, hogy idővel megjavítsd azt. Ez egy egyszerű, és végül kissé unalmas bázisépítési feladat, ami frissítési erőforrásokat és feloldható tartalmakat biztosít.

 

 

Több, mint testőr

 

A Kunitsu-Gami története során Soh, a Yoshiro nevű papnő hűséges őrzője szerepébe lépsz, aki különböző arénákban vezeti őt egy meghatározott útvonalon a kapuhoz, amelyet meg kell tisztítania. Néha választhatsz két út közül, de akárhogy is döntesz, a cél mindig ugyanaz: démonirtás.

Napközben Soh körberohan a pályán, megtisztítva a démoni energiával fertőzött területeket, miközben pontokat gyűjt. Ezeket a pontokat a kiszabadított falusiakra költheted, akikből harci egységeket faragsz. Kezdetben egyszerű íjászokat és fejszés harcosokat kapsz, de hamarosan hozzáférhetsz különlegesebb egységekhez is, mint például az ellenséget lefagyasztó varázslók, robbanó ágyúgolyókat lövő tüzérek, vagy akár gyógyító szerzetesek.

Amikor leszáll az éj, elhelyezed ezeket az egységeket Yoshiro köré, hogy megvédjék őt a démoni hordáktól, és kezdődik a harc, ahol reggelig kell kitartanod. Ez a taktikai kihívás és az akció elegye teszi a Kunitsu-Gami-t igazán izgalmassá és egyedivé.

 

 

Özönlenek a démonok…

 

Az ellenségek meghatározott helyekről özönlenek elő: démonkapukból, amelyekből démonok áradata zúdul Yoshiro felé. Egységeid, az általad felhúzott akadályok és a saját képességeid lassítják őket. Soh kardforgató mester, így te is átsöpörhetsz az ellenségek sorain, sokkal pusztítóbb módon, mint az általad irányított egységek. Minden éjjel ketté kell osztanod a figyelmed — hol legyél te, tüzet oltva és démonokat kaszabolva, és hol legyenek az egységeid, fedezve vagy teljesen lezárva egy útvonalat.

Ez egy igazán szórakoztató egyensúly, ahol a klasszikus kő-papír-olló játékstílus szerint választasz egységeket az érkező ellenségek alapján, és rendszeresen újabb csavarokkal találkozol, hogy még izgalmasabb legyen a játék. Vannak olyan szakaszok, ahol nem vehetsz részt a harcban, csak parancsokat adhatsz; máskor egy lebegő hajóflottán küzdesz, hogy megakadályozd, bármelyik hajó elsüllyedjen; egy másik típusú kihívás pedig arra késztet, hogy lámpásokat gyújts a pálya körül, hogy célba vehesd az ellenségeket.

 

 

Nem olyan penge, ez a szamurájpenge, mint elvárnánk!

 

Soh harci irányítása elfogadható, de messze nem olyan gördülékeny, mint egy jó Dynasty Warriors karakter, és meg sem közelíti Dante vagy Bayonetta mozdulatait. Ez némiképp egyensúlyozza az erejét a csatatéren, de kevésbé teszi vonzóvá Soh képességfájának fejlesztését az egységeid képességeinek bővítéséhez képest. Szerencsére, a fejlesztési fa bármikor visszaállítható, így bátran kísérletezhetsz a különböző egységekkel és taktikákkal.

A legtöbb pálya több éjszakán át tart, gyakran néhány nappal is, miközben végighaladsz a térképeken, megállva a megfelelő pillanatban, hogy erősítést szerezz az éjszakára, és több időt biztosítva magadnak az olyan fejlesztések építéséhez, mint ágyúk vagy mesterlövész tornyok. Az egységeid irányítása ezekben az ismétlődő összecsapásokban kihívást jelent, amit bőséges éjszakai ellenőrzőpontok könnyítenek meg, így ritkán kell újrakezdened egy egész küldetést, ha elbuksz.

Még a játékvégig stáblistát nézve is vágytunk egy igazán kemény szakaszra, ahol hátrányból kellett volna győznünk. Azok, akik nem kedvelik az nagyobb kihívásokat, megnyugodhatnak: a Kunitsu-Gami sokkal megközelíthetőbb, mint gondolnák. Ami viszont igazi kihívást jelent, azok a boss harcok, amelyeket a legtöbb szakasz között oldasz fel. Ezek kötelező akadályok az előrehaladásodban, némelyik új, erősebb ellenségeket mutat be, míg mások kifejezetten egyediek (és őszintén szólva néha fárasztóak is).

 

 

Szépséges látványvilág és a keleti muzsika is zene füleimnek

 

A Kunitsu-Gami: Path of the Goddess felülnézetből vezérelhető játékmenete sok kamera vezérlést kínál, és időnként egészen szép látványt nyújt. Bár a környezeti részletek kissé alulmaradnak a várakozásokhoz képest, a démoni modellek elragadóan furcsák és kreatívak, így kárpótolnak ezért a hiányosságért. A játék során nem tapasztaltunk teljesítménybeli problémákat, ami különösen fontos a zökkenőmentes élményhez.

A Kunitsu-Gami zenéje igazán kiemelkedő. A zenei aláfestés egy kellemes keveréke a sima és nyugodt dallamoknak, amelyek tökéletesen illenek a játék nyugodtabb pillanataihoz, valamint a leghevesebb összecsapások során felcsendülő funky prog-rocknak. Ez a kontraszt fokozza az élményt és magával ragadja a játékost, legyen szó épp démonok lemészárlásáról vagy a stratégiai erőforrások kezeléséről.

A hangzás tekintetében azonban van egy apró, de annál bosszantóbb probléma. Érdemes lehalkítani a DualSense kontroller hangszóróját a PS5 rendszerbeállításaiban, mivel a játék folyamatosan használja azt, és sajnos nincs lehetőség ezt a funkciót kikapcsolni. Ez időnként zavaró lehet, különösen, ha a játékos jobban szeretne elmélyedni a játék atmoszférájában anélkül, hogy a kontrollerből érkező hangok kizökkentenék.

Összességében a Kunitsu-Gami: Path of the Goddess látványvilága és hangzása nagyszerűen kiegészíti a játék izgalmas és innovatív játékmenetét. Bár a környezeti részletek néhol hiányosak, a kreatív és furcsa démoni modellek, valamint a kiváló zenei aláfestés igazán emlékezetessé teszik az élményt.

 

 

Egyedi élmény egy rövid kalandban

 

Lehet, hogy a Kunitsu-Gami: Path of the Goddess nem hozza azt az újdonság varázsát, amit várnánk, de mégis egy bájos kis játék. Olyan figyelemfelkeltő elemekkel bír, hogy gyakran azon kapod magad, bárcsak hosszabb lenne az élmény. Egy különleges, rövid kalandot kapunk a pénzünkért, amelyben a stratégiai és akcióelemek harmonikusan egyesülnek. A játék világa és karakterei elbűvölőek, és még ha nem is kínál mélyreható újdonságokat, az élmény, amit nyújt, mindenképpen megér egy próbát.

-Herpai Gergely „BadSector”-

Pro:

+ Szórakoztató akció-stratégiai élmény
+ Kellemes zenei aláfestés
+ Remekül kidolgozott szörnydizájn

Kontra:

– Egyszerűsített bázisépítés
– Zavaró DualSense hangszóró használat
– Túl rövid és nem túl nagy kihívás


Kiadó: Capcom

Fejlesztő: Capcom

Stílus: Valós idejű akció-stratégia

Megjelenés: 2024. július 19.

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

Játékmenet - 7.3
Grafika - 7.2
Történet - 6.4
Zene/hangok - 8
Hangulat - 8.2

7.4

A Kunitsu-Gami: Path of the Goddess egyedi, valós idejű stratégiai játék toronyvédelmi elemekkel. Bár néhány kidolgozatlan része van, és a játékidő viszonylag rövid, mégis élvezetes élményt nyújt, különösen a stratégiai játékok rajongói számára.

User Rating: 3.43 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)