A NetherRealm Studios sem úszta meg a leépítéseket, így náluk a mobilos csapat volt az, ahol elvesztették az emberek az állásukat.
A korábbi fejlesztők közül ketten szólaltak meg a LinkedInen a témával kapcsolatban. Ezekből megtudtuk, hogy legalább ötven főt rúgtak ki. Egy volt minőségellenőr-elemző, Tony Lazzara ezt írta: „Sajnos tegnap a NetherRealm mobilcsapatát bezárták. Rengeteg nagyon tehetséges ember maradt munka nélkül. Több címen, például a Mortal Kombat Mobile-on, az Injustice 2-n és a Mortal Kombat Onslaughton is volt élő szolgáltatásunk. Engem is érintett a dolog. Minden egyes ember, akivel együtt dolgoztam abban a csapatban, csodálatos munkatárs, szenvedélyes és nagyon kreatív volt.”
Egy animátor, Elizabeth Ramirez pedig egy évtized után veszítette el állását: „Fájdalommal jelentem be, hogy körülbelül 10 évnyi ott töltött munka után elbocsátottak a NetherRealm Studiostól. Köszönöm a csapat tagjainak, akik időt szántak arra, hogy segítsenek nekem animátorként fejlődni az évek során. Egy új demo reel és önéletrajz már úton lesz. Egyelőre ezt sok mindent kell feldolgoznom mentálisan, és szükségem van egy kis időre, hogy kitisztítsam a fejem.”
A Warner Bros. Discovery (WBD) még nem nyilatkozott a témával kapcsolatban, hiába kereste meg őket a Gamesindustry. Minden bizonnyal a rájuk jellemző döntés volt: termeli-e a pénzt? Ha nem, akkor be kell zárni. Valószínűleg ennyi az egész az ügy mögött, hiszen a WBD tényleg nagyon erőlteti az élő szolgáltatású (live service) modellt, ami talán nem valami jól teljesít mobilon számukra, így inkább elvágják az egészet a szokásos, unott költséghatékonysági indokokra hivatkozva.
A játékipar állapotát ez a leépítés is tükrözi, és így tényleg igaz az, hogy hetente egyszer általában hallani szoktunk arról, hogy X főt elküldtek Y és Z stúdióból vagy cégtől. A Microsoft főleg sáros ebben az ügyben, mert ők ezres nagyságrendben küldtek már el embereket. Már csak az a kérdés, hogy ki lesz a következő?
Forrás: Gamesindustry, LinkedIn, LinkedIn