Panaszkodik az Xbox európai marketinges vezetője; kiderült, miért áll rosszul a brand errefelé?

Ha az Egyesült Királyságot nem vesszük figyelembe, akkor a Microsoft konzolja nem nagyon teljesít jól Európában, és most megtudhattuk, hogy pontosan miért is hallani baljós pletykákat az Xbox kapcsán.

 

Az Xbox Series eladásai a földbe álltak Európában, így néhány kiadó már azt kérdezi, hogy van-e egyáltalán értelme a Microsoft platformját támogatni. Aztán a múlt héten a The Verge-től Tom Warren arról számolt be, hogy az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) leállíthatják bizonyos piacokon a konzolok értékesítését, hogy főleg az előfizetéses szolgáltatására, az Xbox Game Passra helyezze át a marketinges hangsúlyt.

Most már nyíltan hallani a Microsoft felől, hogy mit is gondolnak, ugyanis a Marketing Weeknek adott interjújában az Xbox EMEA-régiójának marketinges igazgatója, Michael Flatt ezt nyilatkozta: „A finanszírozás szempontjából nagyon keményen kell dolgoznunk a konkurenciával szemben. Sajnálatos módon ők (a PlayStation) nálunk többet költenek. Olyan marketingforrásokkal vannak megáldva, amiket mi nem élvezhetünk, de ez teljesen rendben van. A médiabefektetésekkel kapcsolatban úgy fogalmaznám meg, hogy sokkal felelősségteljesebb megközelítést alkalmazunk. Nem vagyunk megáldva hatalmas médiabüdzsékkel, ezért eléggé kitartónak kell lennünk, hogy megküzdjünk azokért a pénzekért, amelyek valószínűleg máshová mennének.”

Tehát a Microsoft egyszerűen nem költ annyit a marketingre, amit tényleg érzékelhetünk, hiszen a Sony-tól már nem egy alkalommal lehetett látni a magyar televíziós csatornákon PlayStation 5-ös reklámokat, miközben a Microsofttól az Xbox Series hasonló reklámot nem kapott. Mindezt az még furcsábbá teszi, hogy a Microsoft a világ jelenlegi második legnagyobb cége az Apple mögött, így nekik bátran lenne pénzük ilyen költekezésre (hiszen a Windows, az Office és az Azure kapcsán mondhatni végtelen bevételekekel rendelkeznek).

Tegyük hozzá, hogy közel 77 milliárd dollárt költött a Microsoft a ZeniMax Media és az Activision Blizzard King felvásárlására, így a két kiadó miatt lenne értelme a marketingnek, csak ezt sem teszi meg a redmondi óriás. Mintha a tyúk és a tojás problémáját látnánk.

Forrás: WCCFTech, Marketing Week

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)