Miképp vélekedik a Take-Two a tömeges negatív értékelésekről?

Az angolul review bombing, magyarul „értékelés-szőnyegbombázás” egy gyakori tényező szokott mostanában lenni a weboldalakon, és a Steamen is nem egyszer láthattuk már, hogy hirtelen rengeteg negatív értékelés jött.

 

A Take-Two félti a pénztárcáját. Ezt azért jelenthetjük ennyire bizonyosan ki, mert szerintük a negatív értékelések hata komoly üzleti kockázatot jelent. A közösségi média felemelkedésével csak megerősödött az, amit a pontszámokat összegyűjtő weboldalakon vagy felhasználói értékeléseket biztosító site-okon (pl. GameFAQs) már hosszú ideje láthatunk. A 2010-es évek elején a Valve (Steam), a Sony (PlayStation Network) és a Microsoft (Microsoft Store) is elkezdte lehetővé tenni a felhasználóknak, hogy véleményt formálhassanak a játékokról.

Az előző üzleti év tevékenységeit összefoglaló 10-K dokumentumban fejtette ki a Take-Two a gondolatait. Erről Stephen Totilo, a Game File szerkesztője számolt be. A kiadó szerint fontos megszerezni a magas pontszámokat ezeken a weboldalon, és ezeket meg is kell tartani, ugyanis nem csak a jó pont a lényeg, hanem az is, hogy a bolti felületeken könnyebben felfedezhetővé válhasson a kérdéses játék. A „lejárató kampányok” így anyagilag is hatással lehetnek a kiadó eredményeire, hiszen a játékosok száma, a belőlük származó bevétel, vagy mind a kettő csökkenhet. Emiatt a Take-Two marketinges költségei megnövekedhetnek, hogy a „negatív értékelési kampányokkal” versenybe szállhassanak.

Ez felettébb úgy hangzik, mintha a Take-Two lefizetne embereket, hogy aztán ők visszahúzzák az átlagértékelést egy magasabb pontszámra, mert mégis miképp költenének a marketingre máshogy? Telepakolják reklámokkal az internetet? Azt nehezen tudjuk elképzelni. Legalább a kiadó azt elismerte, hogy a sok negatív értékelés lehet a termék hibája is, ha az minőségen aluli. A kiadó korábban a Red Dead Redemption PlayStation 4 és Nintendo Switch portjai miatt kapott tömegesen rossz értékeléseket, mert azok nem voltak valódi remasterek (de azért azt el lehetett volna várni tőlük, mert 30 FPS egy PlayStation 5-ön egy közel másfél évtizede megjelent játékban már felettébb rosszul fest.

Érthető az álláspontjuk, de eközben kissé vicces is.

Forrás: GameRant, GameFile

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu