Játéksztrájkot hirdetett az amerikai színész-szakszervezet!

A SAG-AFTRA (Screen Actors Guild – American Federation of Television and Radio Artists, televíziós és rádiós művészek amerikai szövetsége) július 26-ától sztrájkot hirdetett, mert szerintük elképesztő, hogy a játékokat fejlesztő stúdiók a tavalyi eseményekből SEMMIT sem tanultak!

 

A SAG-AFTRA nemzeti tanácsa a hét elején egyhangúlag elfogadta, hogy a főtárgyalójának engedélyezi, hogy azonnali sztrájkot kezdeményezzen, amivel megvédheti a munkahelyek biztonságáért küzdő szinkronszínészeket, mivel egyre több stúdió fedezi fel a generatív, tartalomalkotásra képes mesterséges intelligenciát. Duncan Crabtree-Ireland nemzeti ügyvezető igazgató és főtárgyaló a SAG-AFTRA által átruházott hatáskörben eljárva azt mondja, hogy a sztrájk több mint másfél évnyi tárgyalás után, az interaktív médiamegállapodásról szóló megállapodás nélkül zajlik.

A kényelmi tárgyalócsoport, amellyel a SAG-AFTRA tárgyal, az alábbi cégeket tartalmazza: Activision, Blindlight, Disney, Electronic Arts, Formosa Interactive, Insomnia, Llama Productions, Take 2 Productions, VoiceWorks Productions, WB Games. A SAG-AFTRA azért kampányolt, hogy kritikus MI-védelmet nyújtson a tagok számára, és azt kérte, hogy „minden olyan játék, amely SAG-AFTRA tehetségeket kíván alkalmazni a hatálya alá tartozó munkák elvégzésére, írja alá az új Tiered-Budget Independent Interactive Media Agreement, az Interactive Media Agreement [IMA], vagy az Interim Interactive Localization Agreement megállapodásait”. Ezek a megállapodások az interaktív médiára (ilyen a videojáték), és annak lokalizációjára vonatkoznak.

„A videojáték-ipar évente több milliárd dolláros profitot termel. E siker mögött a kreatív emberek állnak, akik ezeket a játékokat tervezik és készítik. Ide tartoznak a SAG-AFTRA tagjai is, akik emlékezetes és szeretett játékfigurákat keltenek életre, és ők ugyanolyan alapvető védelmet érdemelnek és követelnek, mint a filmes, televíziós, streaming és zenei előadók: tisztességes díjazást és a tájékozott beleegyezés jogát arcuk, hangjuk és testük MI általi felhasználásához. Őszintén szólva megdöbbentő, hogy ezek a stúdiók semmit sem tanultak a tavalyi év tanulságaiból: hogy tagjaink fel tudnak és fel is fognak állni, és tisztességes és méltányos bánásmódot követelnek a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, és a közönség támogat minket ebben,” mondta Crabtree-Ireland.

Audrey Cooling, az IMA-tárgyalásokban érintett, a játékproducereket képviselő szóvivő a Gamesindustry-nak így nyilatkozott: „Csalódottak vagyunk, hogy a szakszervezet úgy döntött, hogy elsétál, amikor olyan közel vagyunk a megállapodáshoz, és továbbra is készen állunk a tárgyalások folytatására. A 25 javaslatból 24-ben már közös nevezőre jutottunk, beleértve a történelmi béremelést és a további biztonsági rendelkezéseket. Ajánlatunk közvetlenül reagál a SAG-AFTRA aggályaira, és értelmes MI-védelmet nyújt, amely magában foglalja a beleegyezés és a méltányos díjazás megkövetelését az IMA keretében dolgozó valamennyi előadóművészre. Ezek a feltételek a legerősebbek közé tartoznak a szórakoztatóiparban.”

Miképp érinti ez a játékipart? Rövid távon még nem nagyon. De az angol szinkronok, vagy a nyugati fejlesztések esetében sok színész így nem vehet rész a szinkronmunkálatokban. Ez lassíthatja a folyamatokat, és minél tovább tart a megállapodás megszületése, annál nagyobb halasztásokhoz kell a fejlesztőknek és a kiadóknak folyamodniuk, hacsak nem találnak olyan alternatívákat, akik nem a szakszervezet tagjai…

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)