Az Activision Blizzard ismét fellendítette az Xbox bevételi eredményeit, miközben a hardvereladások meredeken zuhannak…
Megint megtörtént: ismét az Activision Blizzard adott lendületet a Microsoft játékrészlegének a legutóbbi pénzügyi eredmények szerint. Annak ellenére, hogy az Xbox hardvereladásai jelentősen visszaestek.
A június 30-án zárult három hónapban a játékbevételek 44%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest – közölte a Microsoft kedden. Ebben az Activision 48 pontos nettó hatása is benne van. Az akvizíció nélkül a játékbevétel 4%-kal csökkentek volna.
Az Xbox hardverbevétele viszont 42%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ám az Xbox tartalom- és szolgáltatásbevétel, amelybe az Xbox Game Pass is beletartozik, 61%-kal nőtt ebben a negyedévben. Ennek nagy része (58 pontos nettó hatás) ismét az Activision Blizzardtól származott.
A Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella az eredményközlést követő internetes telefonbeszélgetés során azt állította, hogy játékrészlegének már több mint 500 millió havi aktív felhasználója van a különböző platformokon és eszközökön.
„Tartalom-kiadásunk soha nem volt még ilyen erős” – mondta.
„Ebben a negyedévben rekordszámú, 30 új címet mutattunk be a bemutatóinkon. Ezek közül 18, például a Call of Duty: Black Ops 6 elérhető lesz a Game Passon.”
„A Game Pass Ultimate előfizetők mostantól közvetlenül streamelhetnek játékokat a már meglévő eszközeiken, beleértve a múlt hónaptól az Amazon Fire TV-ket is. Végre új közönséghez juttatjuk el IP-inket.”
„A Fallout ebben a negyedévben debütált tévésorozatként az Amazon Prime-on. Ez volt a második legnézettebb műsor a platformon, és a Fallout Game Passon játszott órák száma közel ötszörösére nőtt.”
A hónap elején a Microsoft megemelte az Xbox Game Pass árait, és bejelentette, hogy tervezi egy új, Standard előfizetési szint bevezetését, amely nem tartalmazza a premier-megjelenéseket.
A Modern Warfare 3 lett az első Call of Duty játék, amely bekerült az előfizetéses szolgáltatásba, míg a Black Ops 6 lesz az első Call of Duty cím, amely a megjelenés napján teszi majd ugyanezt, amikor 2024. október 25-én megjelenik.
Az első Activision Blizzard-játék, amely bekerült a Microsoft Game Pass előfizetéses szolgáltatásába, a Diablo IV volt március 28-án.
A Circana piackutató cég legfrissebb eladási adatai szerint az Xbox Series konzolok 13%-kal elmaradnak attól, ahol az Xbox One volt az életciklusának ugyanezen időszakában az amerikai piacon.
Forrás: CNBC, VentureBeat